Traumatisk bindning

Min tanke när jag läser tråden är att både du och hans anhöriga är medberoende
Det kommer aldrig att hjälpa honom att förändra sitt mående eller beteende, tvärtom!!
Tydliga gränser och att han får ta konsekvens för sina val är enda alternativet, om han ska få ett bättre liv.
Tro mig, jag vet att det är otroligt tufft, men det finns ingen annan väg.
Du ska bara se till att skapa dig ett eget liv och se till att må bra.
Toppen att du tar kontakt med kvinnojuren♥️
 
Nu hade han ringt till sina syskon och bett dom att hämta mina saker.
Jag träffar inte hans syskon och vet inte vad dom ska ha mina saker till.
Jag blir återigen helt knäckt när jag inte trodde man kunde ha slagit huvudet hårdare i botten så gör det ännu ondare när han bryr sig så lite att han vill dumpa mina saker på sina syskon😭

Jag vet inte om jag gjorde rätt men jag blockerade syskonen också nu.
 
På något underligt vis trodde jag fortfarande han kunde plocka fram någon uns av respekt emot mig och inte dra in sin familj i det här en gång till men han är ett ego som alltid och tycker att alla andra ska fixa allt åt honom😭

Jag får bara inte falla tillbaka på en gång till nu jag får inte det för han kommer försöka kontakta mig igen när han surat färdigt och jag kan inte ta emot honom en gång till jag måste hunnit ta mig vidare innan den dagen kommer😭
 
Nu hade han ringt till sina syskon och bett dom att hämta mina saker.
Jag träffar inte hans syskon och vet inte vad dom ska ha mina saker till.
Jag blir återigen helt knäckt när jag inte trodde man kunde ha slagit huvudet hårdare i botten så gör det ännu ondare när han bryr sig så lite att han vill dumpa mina saker på sina syskon😭

Jag vet inte om jag gjorde rätt men jag blockerade syskonen också nu.
Det kanske är lättare för dig att hämta sakerna från hans syskon? Lite mer neutralt.
Om det inte är väldigt mycket saker kunde du ju, tillsammans med någon som stöd, möta upp syskonen på neutral plats och ta emot dem.

Tror det kan vara viktigt att du får tillbaks dem men jag utgår ju bara från mina erfarenheter. Jag lämnade rätt mycket saker hos mina föräldrar när jag flyttade långt, nu grubblar jag på det varje dag för jag vet inte hur jag ska få sakerna hit. Det är 20 år sen jag flyttade.
 
På något underligt vis trodde jag fortfarande han kunde plocka fram någon uns av respekt emot mig och inte dra in sin familj i det här en gång till men han är ett ego som alltid och tycker att alla andra ska fixa allt åt honom😭

Jag får bara inte falla tillbaka på en gång till nu jag får inte det för han kommer försöka kontakta mig igen när han surat färdigt och jag kan inte ta emot honom en gång till jag måste hunnit ta mig vidare innan den dagen kommer😭
Fortsätt med att hålla blockeringen på honom och skicka ett meddelande till den bror du verkar ha haft lite kontakt med och tala om vad du vill att de ska göra med dina saker. Så slipper du gå och fundera på det.

Men vilket sätt att utnyttja sina syskon på också. :down: Du gör rätt i att ta dig ifrån honom, det måste du påminna dig själv om hela tiden ett tag framöver.
 
Jag tänker att det är bra att du fått upp ögonen nu och inte senare. Tänk om ni haft hus och barn ihop!
Det finns ju en pågående tråd om just det nu och det är ett helsike.

Du måste verkligen ur detta NU!

Ett litet tillägg. Han har ju gjort jobbet åt dig på sätt och vis, han sa att du gjort slut. Bättre sätt att stänga av honom kan du ju inte få.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 793
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 705
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 899
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp