Travare med blå ögon

Sv: Travare med blå ögon

Min man var där, gjorde ett banjobb med en, och kvalade en annan.
 
Sv: Travare med blå ögon

Speedy Tomali lämnar ju ganska mycket fuxar efter sig, så det är säkert därifrån...
 
Sv: Travare med blå ögon

Off topic: Tomaten kallade vi honom, när jag gick på Flyinge.
 
Sv: Travare med blå ögon

Får jag fråga en sak, är det dåligt med en fuxfärgad travare med blå ögon? är det inte bara roligt att den kommer att skilja sig lite från de andra i loppen sen? Eller har jag missuppfattat den här tråden?=/
 
Sv: Travare med blå ögon

Det är bara roligt.
Det enda som var mindre roligt i sammanhanget var att mitt isabellsto aldrig åstadkom något liknande. (Eller rättare sagt, det gjorde hon, när jag hade sålt henne...)
Tråden handlar om vad han har för färg. Och det vi nu tror är svaret på den frågan är: Fux, eventuellt med flaxgen. Den blå ögonfärgen beror antingen på fuxfärgen, och lär då försvinna, eller beror den på bläsen, och då blir det kvar. Jag hoppas på det senare alternativet.
Anledningen till att jag startade tråden, var att hans ljusa färg, i kombination med blå ögon, för mig såg ut som ett gulanlag, och såvitt jag vet finns inte det bland travare?
Den enda fölunge jag tidigare sett med den här kroppsfärgen vid födseln, var ovanstående sto, som senare visade sig vara isabell.
 
Sv: Travare med blå ögon

Jo men märren måste också ha ett fuxanlag om det ska bli en fux. Ghost trodde inte hennes hade det så hon blev nog rätt förvånad... :D
 
Sv: Travare med blå ögon

*lånar tråd* Jag har en konstig färg må mitt varmblod åxå... I vintras när jag fick honom, så trodde vi att han var mörkbrun, Nu i kortaste sommarpälsen, är han ljusbrun #på mitten" svart på hals, rumpa, huvud, ben. MEN röd i manen och svansen, ser ut som om han är solblekt. Men Stråna växer ut i den färgen....
Vad är detta för färg??? Han har bara en stjärn i pannan...
Förklarar ju saken varför det står så olika om honom.. När vi skulle kolla på honom beskrevs han som svartbrun. I registret står han som ljusbrun, Och uppfödaren refererar honom som fux?
 
Sv: Travare med blå ögon

Eftersom min gamla tråd har hoppat upp igen, tar jag tillfället i akt att meddela att han inte längra är blåögd, utan brunögd. Förövrigt tror jag att han blir ljus fux, under fölpälsen har han visat sig vara i det närmaste gul runt ögon och näsborrar.
Kanske dags att lägga in nya kort!
 
Sv: Travare med blå ögon

Stammen är e: In Love With You u: Hillary Clinton ue: And Arifant.
Är det ABBE vi pratar om här. ;) vilken go fölunge... :love:
 

Liknande trådar

Gnägg Apropå OS och allt nu kom jag att tänka på en häst - men minns inte för hela mitt liv vad den hette! Det var en fransk, mycket känd...
Svar
10
· Visningar
1 578
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp