C

Crazy Deluxe

Om det står (US) på många av leden i stamtavlan, betyder det nåt särskilt, är det bra eller dåligt?

Betyder det att hon är mest amerikansk travare (eller är jag helt fel ute?)?
 
Sv: Travare

US innebär just att det är amerikanska hästar i stammen. F är franska. Om man föredrar amerikanskt eller franskt blod är individuellt, jag gillar det franska, brorsan har en nästan helamerikansk, lättare i typen än min med franskt blod (ej helfransk), hetare och dessutom naturpassare. Vad jag har träffat på har gett mig uppfattningen att de franska är grövre,ofta större allmänt, rundare galopp, ofta lugnare temprament och är oftare naturtöltare än passare. Men som sagt, bara för att de jag träffat på är mer sådana så betyder det inte att alla är sånna.
 
Sv: Travare

Okej, men om dom i de närmsta leden har (US) i stammen, kallas dom då amerikanska varmblodiga travare??

Ursäkta dumma frågor!
 
Sv: Travare

Om den är född och tillverkad i Sverige så är den svensk.
Om den är tillverkad i USA och att sedan stoet har flyttats dräktig till Sverige så är det moderlivsimport..

Dom amerikanska äldre importerade hästarna har en lite annorlunda frysmärkning.
Shake and Bake hemma har dubbelt så stora siffror/bokstäver och högre upp mot öronen.
Trophy Fish var tatuerad i överläppen.
Blev du nåt klokare på mitt svar??

Vidare..
I står för Italiensk häst.
SU från Sovjetunionen.
FI för Finland..eller är det SF???
N för norsk häst..

osv..osv..

AM
 
Sv: Travare

Om det står (US) efter hästens namn i stamtavlan visar det att hästen är registrerad i USA från födseln. Inte nödvändigtvis att den är född där.

Det finns franskfödda hästar med amerikansk stam, däremot är det sällsynt med amerikafödda hästar med franskt blod. Så utan att veta närmare kan jag med stor säkerhet sägas att det är en häst av amerikansk stam. Bra eller dåligt beror på namnen framför (US). ;)

Som Nafayette skrev, är hästen född i Sverige är den svensk varmblodig travhäst.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min lilla älsklingshäst blev för tre veckor sen ordentligt halt vänster fram. Vi har varit inne på klinik, lagt bedövning och då släcker...
Svar
14
· Visningar
2 542
Senast: Fiorano
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp