Bukefalos 28 år!

Travaregrimma?

eldione

Trådstartare
På väldigt många bilder av travare, främst aktiva, i grimma så har de på sig en sådan här grimma (finns i olika färger):

323776.jpg


Jag fick tex med mig en sådan när jag köpte min travare, men varför är just den en travaregrimma :confused: :p
 
Kanske för att många travare har en sån grimma? :smirk:

Nej, men seriöst, jag vet inte...min har också en sån grimma, som jag dock fick i julklapp, en rödblå :D
 
Ingen aning. En av travarna i vårt stall har en sån, den är svart och röd :p

Samma som att de flesta travhingstar i avel har brun lädergrimma med namnbricka på bilderna :D
 
"Originalet" tillverkat av Walsh, som gör massor av travutrustning, kanske därför?
Butiker med inriktning trav köper selar därifrån, och för enkelhetens skull även grimmor och annan utustning. Därför har det blivit så att främst "travmänniskorna" använder dem.

Det finns säkert märken som är vanligare på ridhästar än travhästar också... :)
 
De säljer sådana på travshopen på mantorp! jag trodde att det bara var travisar häromkring somhade sådana, men alla påmantorp har.
 
Walsh grimmor

Det är Walsh grimmor(amerikanskt märke) dom köper som finns i olika färger och i läder, jätte fina, bra kvalitet och dyra. Finns b.la i Bole katalogen under trav. En del av tyggrimmorna är skinnfodrade i nacken + nosremmen
 
Re: Walsh grimmor

ja, min är med läder i nacke och nos. HAR säker vart fin en gång i tiden... RödBlå fast nu är det röda blekt till rosa och den blåa är lysande ljusblå :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 434
Senast: Buongusto
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: __sofia__
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
998
Senast: linlar1
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
8 123
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp