Travarna med sina lustiga egenheter

Sv: Travarna med sina lustiga egenheter

När min travar/arab korsning har ätit färdigt så möblerar han runt hinken tills han står i den med ett eller två bakben. Sen står han och lyfter och sätter ner den ena hoven upprepade gånger. Ibland kan han nöja sig med att "bara" ha hinken under magen. Ser lite lustigt ut när han håller på och "ställer in" sig.

Travar stoet har inte så mycket knäppa saker för sig, förutom att hon gärna vill stå med rumpan mot något eller någon:crazy: , vänder o vrider sig i gången tills hon har plaserat rumpan mot väggen. Lite push up liksom...:grin:
 
Sv: Travarna med sina lustiga egenheter

Min gamla travare som tyvärr är i himlen nu:cry:
Hon stog alltid & skrapade, försökte med allt för att få henne att sluta men inget fungerade. Pratade med dem som hade henne som unghäst & hon gjorde det som ung också.
En annan rolig sak var att hon hade tänderna stängda men slog ihop med läpparna så det kom sånt roligt ljud ifrån henne. svårt att förklara men :p
 
Sv: Travarna med sina lustiga egenheter

När min travar/arab korsning har ätit färdigt så möblerar han runt hinken tills han står i den med ett eller två bakben. Sen står han och lyfter och sätter ner den ena hoven upprepade gånger. Ibland kan han nöja sig med att "bara" ha hinken under magen. Ser lite lustigt ut när han håller på och "ställer in" sig.

Travar stoet har inte så mycket knäppa saker för sig, förutom att hon gärna vill stå med rumpan mot något eller någon:crazy: , vänder o vrider sig i gången tills hon har plaserat rumpan mot väggen. Lite push up liksom...:grin:


Hahh jag känner igen det med push up hihi :D
 
Min varmblodstravare böjer ner huvudet låååååångt ner och flemar typ när han ser mig 😂..ser skitkul ut... undrat varför många gånger..skrapar framhoven när han inte får uppmärksamhet när han står i gången, vrider huvudet så han ska se en heeeela tiden när man borstar han, å så sänkt snett å tugg när han vill ha nå😂😂
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 882
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 034
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 578
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Admin får gärna flytta om tråden hamnade fel :p Vad harni för erfarenhet av att flytta iväg och jobba i stall? Jag känner att jag vill...
Svar
10
· Visningar
1 835
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Föl 2023
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp