Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Netted

Trådstartare
Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg..

citerar Botvid/Americanese..

"Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och dryfta allt möjligt smått och gott om travets underbara, och för all del, stundom mindre underbara händelser.

Det känns ibland iaf för mig som jag vill berätta något men att jag inte tyckt att ämnet varit värt en egen tråd. Men här är inget ämne för litet eller för stort för att dryftas.

Hoppas att alla trevliga travbukare hjälps åt att hålla tråden levande.
Vem vet, det kanske är den som leder oss genom vintermörkret?"

Den gamla tråden finns fortfarande att läsas; http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=813282''

Inviger även den här tråden med en BILD :D
Legenden Speedy Scot..
W_1963
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Gah, kvaldagen är det givetsvis 20 grader i skuggan klockan 08.00 på morgonen :crazy:

Spöket svettas redan och ser fram emot några timmar i västen i dag. PUST

Spår 4 känns så där efter damens studsihoppstarter i volttestet i torsdags. Men det kändes som hon protesterade mer mot käken än mot spåret så den lämnar jag hemma. Men man kanske ska räkna med startgalopp ändå? :D
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

hihi. lycka till i kvalet :bump: :banana:

förövrigt grattis för att du är den enda hittills som vill skriva i tråden :p
kanske detta som bevisar hur dött det är här nuförtiden?..
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Men vet ni...

På årdagen av att jag trillade av speedcarten när jag skrittade min gamla starthäst så blir jag påkörd i volten och trillar i backen... :eek: Häst nr 8 kom som ett jehu och jag hann inte väja så vi hakade ihop. Det gick bättre för mig än för den andra kusken som fick armen ur led.

En stor eloge till Bella som stod still även när jag låg på banan.
Lite öm här och var och en trasig extragjord blev resultatet... Jag valde remselen till kvalet för att det skulle bli lite stabilare.
Efter en snabb stöldraid i en proffstränares selkammare lyckades vi byta ut den trasiga och hinna ut för att vara med ändå.

Och starten gick jättebra, även när det blev omstart första gången. Ett galoppsteg (innan start) sen stod hon och klev iväg jättefint, vi lade oss tredje inner som blev fjärde inner, sen gled vi ut så hon fick gå lite på anfall.

Vad tror ni? Är det nån mening att fortsätta krångla med käken på en häst som går 18,3 med öppet huvudlag utan pisk utan problem? :p

Hon hade 93 i puls efter 5 min, så nu ska vi ut och starta!!! :bump::bump::bump:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

-kl-

Staro Wiseguy's nya liv :)

wisserid.jpg
wissehopp.jpg


Har nog hittat ett toppenhem, trots 35 mil "hemifrån"....

Netted; har du bytt nr?
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

vad kul att du har hittat ett hem till honom! :bump:

nej, men min mobil har inte fungerat sedan i tisdags.. helt stendöd.. nya kommer på måndag förhoppningsvis.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

vad läskigt! tur att allt gick bra ändå. och kul att hon var bra! :banana:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

vad kul att du har hittat ett hem till honom! :bump:

nej, men min mobil har inte fungerat sedan i tisdags.. helt stendöd.. nya kommer på måndag förhoppningsvis.

Ja verkligen :)

Okej, jag försökte smsa dig om Per's styrningar i onsdags ;) fet böter, är pållarna så tröga ? :rofl:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

haha jaha! hm tja, den första var väl inte så farligt, men den andra är lite (mkt!) småseg av sig faktist! haha. :rofl:

men tja, vi vann ju iaf :angel:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

haha jaha! hm tja, den första var väl inte så farligt, men den andra är lite (mkt!) småseg av sig faktist! haha. :rofl:

men tja, vi vann ju iaf :angel:

Kul för er, jag menar att PL för en gångs skull körde med nåt annat än.. hm.. det han har mellan benen :angel:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Med vad säger du.... :eek:

Jag känner ju igen PL sen han var liten ponnytrav-valp.... :rofl::rofl:

haha å jag känner honom som "arbetsgivare" :angel: hehe!! ursch å fy på mig..

en färsk bild på Wisse från idag, vad tycker ni om hopp tekniken på Supergillar'n??

wisse85.jpg
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Han ser ut att hoppa fint!

Jag har varit på hoppträning själv i dag med femåringen... Nu börjar han tycka det är kul att hoppa också! :idea: fast vi hoppar inte så högt... :D Han ska ju inte bli hopphäst utan travhäst... :angel:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

haha, nej nu går ni över gränsen härva, ingen jäkla ridtravartråd :angel:

fin supergillarn :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
148 587
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
112 824
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp