Travfrågor

V

Visa

Hur många är det som försörjer sig som travtränare/uppfödare?
Ni som har travhästar i träning och inte har det som heltidsarbete, vad jobbar ni med? Hur har ni tid med hästarna? Hur många hästar har ni? Osv.

Jag har som blivit lite sugen på att börja med trav, men vet inte ett skvätt om det, därför alla dessa frågor :D
 
Sv: Travfrågor

Försörjer mig gör jag väl inte... :crazy: Jag har bara 6 hästar just nu, två travare, två islänningar och två minshettisar.
Jag har mitt företag hemma där jag även har stallet.
Så jag hinner med dem lite då och då, underlättar betydligt att kunna greja och dona när man vill under dygnet.
Jag föder upp islandshästar i liten skala, tränar travhästar för mitt höga nöjjes skull, behandlar egna och andras hästar med laser, har en hästshop där jag mest säljer hästskor och galopputrustning, både på nätet och i butik.
 
Sv: Travfrågor

Åh låter ju trevligt! :D
Jag var och lämnade tillbaka mitt varmblod som jag haft på foder, och blev då väldigt sugen på att ha typ 2-3 travare som man kan kan köra och kanske tjäna lite pengar på rent utav? :)
Men är det mer förluster än vinst? Hur har det gått för er? Är det bättre att bara ha en häst och satsa allt på den, eller ha flera så att man får mer att "välja mellan"?
 
Sv: Travfrågor

Välkommen till travet!!
Jag tycker ju att det är bättre att ha flera hästar, gärna i olika klasser då ju. Men det förutsätter ju att man får ekonomin att gå ihop till det.
Alla hästar kostar ju, jag tycker inte att en travare är dyrare än någon annan, så.. kan man ha två ridhästar kan man ha två travare.
Men som helt ny inom travet kan det ju vara en idé att starta med en och senare utöka med en till om man fattar tycke för sporten (villket jag säkert tror att du gör)

På sidan av våra travare jobbar jag extra på dagis/fritids och i skolan. Det är skönt att kunna bestämma själv hur mkt och när man vill jobba, och extra pengar kan man ju alltid behöva.
 
Sv: Travfrågor

Kör ni era egna hästar då eller tränar ni dom bara och låter nån annan köra lopp? Visst måste man ha licens för att köra lopp?
 
Sv: Travfrågor

jag jobber just nu 50% som undersköterska på ett älderboende. har ett bra schema så jag hinner med mina hästar, har 3 stycken just nu.
sen jobber karl nästan 100 % så han hjälper till med det ekonomiska så det går ihop :)
 
Sv: Travfrågor

Ja man måste ha licens för att köra lopp, och för att ta licens måste man ha rutin...
Jag kör inte lopp. (tog min licens, men tycker att det är så många som är bra på att köra, så jag låter dem få köra.) Min sambo däremot har licens för att köra. Men till vissa hästar sätter vi upp andra iaf.
 
Sv: Travfrågor

Hur ska man då få sig rutin om man inte känner någon som håller på med trav och inte kan få tag på nån man kan jobba för?!
Gå till travbanan och ropa "Hej, lär mig?!" :smirk:
 
Sv: Travfrågor

Hur kan man bli det då?
Är det bara sätta upp lappar över hela stan eller..? Jag har dom ingen aning hur jag ska gå till väga :p
 
Sv: Travfrågor

Åk ner till närmaste tränare och erbjud dig att hjälpa till. All hjälp brukar motagas. På så vis kan du ju visa vad du kan samtidigt som du får rutin av travhästar.
Annat alternativ är ju att via arbetsförmedlingen få en praktikplats el annonsera på banan om att du letar praktik el trav ronden, om du är flyttbar.
Tag alla chanser du kan...
 
Sv: Travfrågor

Kan ju höra med arbetsförmedlingen, det var ju smart! :idea: Då kanske jag till och med får lite ersättning av dom!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: niardasp
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Anna-KarinO
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 689
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 737
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp