Travhästen slutar springa efter ett varv ,kan nån hjälpa mig ?

månsol

Trådstartare
Våren 4 åring ser ut som en rund miljon första varvet ,startsnabb och hänger med där framme ,sen varvet kvar då är de som att nä nu har jag sprungit färdigt .Kollat koppen hos förra ägaren och de har varot samma då ,inget dom sa när vi köpte han ,har nån nåt tips eller egen erfarenhet av detta ?

Är den kollad något vetrinärt?

Hur går den hemma i träning? Vilka tempon? Hur länge?

Nu är jag egentligen inte alls särskilt kunning på trav, håller mig till ridtravarna :p, så hoppas någon mer kunnig tittar in.

Men spontant låter det ju som den inte orkar hela loppet runt. Inte i tillräckligt god form helt enkelt. Men svårt att veta från så lite information.

Våren 4 åring ser ut som en rund miljon första varvet ,startsnabb och hänger med där framme ,sen varvet kvar då är de som att nä nu har jag sprungit färdigt .Kollat koppen hos förra ägaren och de har varot samma då ,inget dom sa när vi köpte han ,har nån nåt tips eller egen erfarenhet av detta ?
Dags att göra ett arbetsprov där man tittar hjärtat och halsen. Låter inte normalt att hästen bara släppte grejerna efter 1000 meter..

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

• Intuitivt ätande
  • Roliga saker som barn säger

Hund

Katt, Andra Djur

• Vad för kattras passar mig och sambon?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Dressyrsnackis 20
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka