Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

Sv: Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

Ja, sätt dit dom jävlarna. De förstör ju vinnarhästarna som vill springa och som behöver kärlek och omtanke.

Boella
 
Sv: Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

citat ur tidningen
"Hultman slog stoet Vickers Violet - som var inblandad i segerstriden - på ett otillåtet (och kanske också olagligt) sätt på upploppet"

Vad menas, är det lagligt att piska hästar?
 
Sv: Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

Det som är bra med travet är att det görs nånting åt kuskar som driver sina hästar för hårt. Vilket det absolut inte görs inom ridsporten. Där är det minsann tillåtet att både sparka in sporrar i magen och spöa hästen för att den vägrar, i bästa fall med en liten varning efter ritten

Det kallar jag vidrigt
 
Sv: Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

Vilket eländigt umgänge med djur :mad:
Sånt där får mig att se R Ö T T
 
Sv: Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

hemskt att men kan göra så
 
Sv: Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

Fy f*n! vad är det för fel med sådana människor!!?
De har inge respekt för djuren på något sätt! USCH!!!:mad:
 
Sv: Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

Hästen vill ju säkert göra bra ifrån sig när den behandlas så där... :eek: Slår man sina barn för att de ska prestera bra i skolan eller i idrotten kanske?!
 
Sv: Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

Tycker ändå det är hårt att Marcus kanske får fängelse...
 
Sv: Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

"Jag tycker själv att jag drev både fult och vårdslöst men jag skadade inte hästen och slog inte hårt. Jag höll ju båda tömmarna i händerna så jag hade liksom ingen kraft. Enligt Marcus fick stoet inte heller några mentala men av händelsen.
– Jag har kört henne i lopp efteråt och hon är världens finaste och lugnaste häst, säger han."
 
Sv: Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

KL

Känner kusken ifråga, (är min hovslagare) och visst jag vet inte hur det egentligen var men jag vet att han är en av de travkillar som har hästar som mår riktigt bra (vart där). Och jag vet att han har tålamod nog till att inte bli arg på min häst som är hemsk att sko, så har svårt att tro att det stämmer till fullo. Enl. vår tidning här syntes det inte ett märke på hästen trots att den var nyrakad.

Men håller med er andra också, stämmer det så ska han ha sitt straff men jag har svårt att tro att han skadade hästen på något vis med sin drivning. :crazy:
 
Sv: Travkusk åtalas - piskade hästen svårt

Det är en extremt ovanlig åtgärd.

Men rättvis:bow:

En gammal dam sa till mig en gång....Är man elak mot djur, så är man elak mot människor oxå:smirk:

Hoppas han blir avstängd för all framtid, om detta är sant
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nu åtalas en travkusk för brott mot djurskyddslagen efter att ha piskat en häst under ett lopp på Bergsåker i september förra året .
Svar
0
· Visningar
398
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En travkusk från Sörmland åtalas för djurplågeri efter att ha piskat sin häst på ett sätt som inte är tillåtet. Det framgår av en...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SVT) Robert Bergh, känd travkusk i Sundsvall, åtals nu för brott mot djurkyddslagen. Mannen ska under ett travlopp på Bergsåker i...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (GP) Proffskusken Marcus Hultman, 25, piskade sin häst så svårt att det gav avstängning och böter...
2
Svar
20
· Visningar
2 044
Senast: skwaller
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp