Bukefalos 28 år!

Tre katter på 80 kvadrat?

Y

Ynthe

Hm... ja, se rubriken.
Är det för optimistiskt?

Vi har redan två katter (honor, steriliserade) på fyra respektive tre år, och nu har jag fått "erbjudande" om en kattunge (hane) som jag är helkär i.
Möjlighet att gå ute i det fria finns, och nu under sommarhalvåret är katterna i stort sett bara inne för att äta (om ens det, möss och småfåglar är också smaskens... :smirk: ) *svammel*

Men ja, låter det på tok för mycket? Kan ju säga att våra katter som vi redan har är mycket stillsamma av sig.

Tacksam för svar! :bow:
 
Sv: Tre katter på 80 kvadrat?

Vi har tre på 80,5 kvadrat och jag tycker det fungerar jättebra. Nu när vi är kattvakter har vi fem på samma yta - jag tycker det fungerar det också!

/snurpe
 
Sv: Tre katter på 80 kvadrat?

Jag har haft 3 katter på 64 kvm och då är två av dom innekatter (vill inte vara ute :smirk: ) men det funkade hur bra som helst. En kompis har 4 innekatter på ca 75kvm och inte heller där är det några problem.
 
Sv: Tre katter på 80 kvadrat?

Jag har 5 katter på 70 kvm o det går hur bra som helst.
 
Sv: Tre katter på 80 kvadrat?

Jag har 2 hyperaktiva rexar på 27 kvm å dom stormtrivs! Hade 65 kvm förut men dom verkar nästan trivas bättre i nya lägenheten..
Sen är ju kubikmetrarna viktigare för katter än kvadratmetrarna, bygg på höjden;)
 
Sv: Tre katter på 80 kvadrat?

Jag har snart tre på 45 kvadrat :D
Katterna är hemma och sover, äter och gosas -är det dåligt väder så leker de också inne.
 
Sv: Tre katter på 80 kvadrat?

Eftersom dom får gå ut så är det väl inga problem med hur stor eller liten lägenheten är. När jag var ung så hade jag 4 innekatter i en 80 kvadratmeter stor lägenhet. Men då satte vi upp hönsnät över hela balkongen så att dom kunde vara ute där så mycket dom ville. Det fungerade bra det med.
Nu har vi 6 katter har haft 9 st och bor i ett hus på 110 kvadrat men dom får gå ute hur mycket dom vill.
 
Sv: Tre katter på 80 kvadrat?

Jag har två katter på 63kvm, men under den tiden min kompis var utomlands (6mån) hade jag även hand om hennes katt och då var det tre katter på 63kvm och det gick hur bra som helst.

Ska säga att alla tre var/är innekatter och ingen är speciellt stillsam förutom vid kelstunderna....
 
Sv: Tre katter på 80 kvadrat?

För katternas skull spelar det nog ingen roll, men koncentrationen av katthår ökar exponentiellt när ytan minskar och katterna blir fler... Jag har två kissar på 45 m2 och jag måste SANERA två ggr i veckan...

MissFideli: Har du nån aning om pälsavfall ligger i släkten? Mis hårar grymt mycket och har gjort det hela tiden. 90 % av alla hår som yr omkring hemma är hennes.
 
Sv: Tre katter på 80 kvadrat?

Rasen är ganska fällig av sig eftersom pälsen innehåller mycket ull. Det är väl det enda negativa med denna ras. Mina fäller också massor nu.

Finns en bra kam som kallas Mirakelkammen, den ska vara jättebra på att plocka bort lös päls. Men rätt dyr, ca 250:-. Säljs på några få ställen i Sverige på postorder.
 
Sv: Tre katter på 80 kvadrat?

Nu fäller hon faktiskt mindre än i våras. Jag har en sån "karda" och 4-5 fulla såna är inga problem att få till på kort tid och man ser ändå ingen tendens till att det ska avta... Men då vet jag aatt det iaf inte är något fel på henne! Ska försöka leta reda på mirakelkammen och se vad det är för något!
 
Sv: Tre katter på 80 kvadrat?

Har inte testat den själv, men Mis (tillika Yogas) uppfödare har den och är supernöjd. Funderar på en själv eftersom den behåller det lösa i kammen, så det flyger inte iväg utan man får rensa ur kammen efter varje drag.
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Har precis flyttat till en egen gård, och fått två katter. Den ena har jag fått från en allergisk kompis, och det är en hona på 7 år...
Svar
1
· Visningar
1 135
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Ni har sakert sett dem pa tv eller last om dem i dagstidningar och skvallerblaskor. Manniskor som utat sett lever ett helt normalt liv...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Sastra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp