Tre stroppar att välja på!?

Plantan

Trådstartare
Jag har tre stroppar att välja på, men behöver bara två, fast vet inte vilka jag ska ta!? Hur vet man vilka som blir bästa kombon? Det är inte några stroppar som går med näsan i vädret, utan tre som mer hänger i skymundan...

Vilka stroppar använder du till din sadelgjord och varför? Hur påverkas sadel, sadelläge av vilka man använder?
 
I min erfarenhet är det väldigt olika, främst beroende på sadeltyp snarare än häst. Använder dressyrsadel/historisk sadel. För det mesta blir det 1+3 för mig om det finns fler stroppar.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
635
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: attheedge
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 986
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 334
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp