Treadstone?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Har ett 10 år gammalt Treadstone pullarträns som jag fick med till min häst. Det är väldigt blankt och mjukt i lädret, med breda remmar och kraftiga spännen överallt. Precis i min smak :love: Men så slog det mig när jag satt och fönstershoppade på nätet häromdagen att Treadstone fortfarande verkar säljas en del. Inte just det tränset, men andra träns och lädervaror. Tycker dock att allt ser väldigt matt och trist ut på bilderna, typ som gammalt, torrt och dammigt läder ( :confused:) trots att ett träns ändå kostar kring 500-1 000 kr. Hur är egentligen läderkvalitén idag? Är de prisvärda? De ser fortfarande ut att ha rejäla remmar och spännen iaf. Så något bra av bilderna att dömma iaf :up: Sen undrar jag lite om storlekarna. Mitt gamla TS träns storleksmärkning är bortnött, men med tanke på att det är inknäppt på typ näst sista hålet bör det vara X-full, och storlekarna således rätt normala, eller? För om det tränset skulle vara i storlek full, är storlekarna horribelt stora isf....
Allmänt, era åsikter om Treadstone idag? :)
 
Ett träns för 500-1000 kr är ju ett billigt träns så då kanske man inte kan förvänta sig toppkvalité. Ibland har man dock tur och jag har flera träns från Hööks som är riktigt fina i lädret. :)
 
Ett träns för 500-1000 kr är ju ett billigt träns så då kanske man inte kan förvänta sig toppkvalité. Ibland har man dock tur och jag har flera träns från Hööks som är riktigt fina i lädret. :)

Det är ju sant, men allt är ju relativt ;) Iaf 1000 kr tycker jag ändå är om inte dyrt, så "lite mer" för ett träns. Och då är det ju konstigt att de ser så matta och trista ut :(
Jo, Gold Medal är ju bra, annars är jag väl inte sådär överförtjust i deras läder precis...
 
Jag har haft treadstone, både träns och sadelgjord, samt att en kompis också haft. De är mjuka från början och har varit av god kvalité. Delar som använts flitigt(pullbackknäppningen tex) har blivit lite nött samt att lädret töjt sig lite.
Lädret lurar dig nog på bild. Det är lite mattare än vad dagens blanka läder brukar vara, men har alltid varit bra mycket smidigare än majoriteten av träns i samma prisklass.
 
Jag har haft treadstone, både träns och sadelgjord, samt att en kompis också haft. De är mjuka från början och har varit av god kvalité. Delar som använts flitigt(pullbackknäppningen tex) har blivit lite nött samt att lädret töjt sig lite.
Lädret lurar dig nog på bild. Det är lite mattare än vad dagens blanka läder brukar vara, men har alltid varit bra mycket smidigare än majoriteten av träns i samma prisklass.

Åh, det låter ju jättebra! :d
Nej, tänkte när jag såg bilderna att "för 600-800 kr kan det väl inte vara illa som det ser ut vid första anblick". Och nej, det gör mig inget ifall lädret inte är blankt ;) Hur upplevde du storlekarna?
Nu blev jag visst ännu mer köpsugen, haha!
 

Liknande trådar

Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 600
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag blir snart matt. Seriöst. Finns det inga bra träns i Sverige längre? Har för tillfället 3 (4) träns; Ett PS of Sweden med...
2
Svar
29
· Visningar
4 530
Senast: Houdinie
·
Utrustning Jag har en ganska klar bild av ett träns jag vill ha, men jag kan inte hitta det... :meh: Det ska vara ett brunt pullarträns, gärna åt...
Svar
10
· Visningar
1 455
Utrustning Elvira är väldigt besvärlig i sin huvudstorlek, tror jag... Alla saker jag har till henne nu är i stl cob, men vissa sitter ganska illa...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: PansParis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp