tredelat bett i sötmalm och koppar ?

B

**BORTTAGEN**

finns på hööks, någon som har? är det något för allergiska hästar? sedan undrar jag vad ni tycker om gold medal betten. tacksam för svar :)
 
Har ett sötmalmsbett från Hööks som jag inte tycker om, därför att det har felvinklad mittdel (som min häst inte tycker om).
 
Jag har det tredelade med olika metaller från hööks, och det fuknar jättebra på min häst!
 
jag har ett tredelat bett i koppar och argentan från glirnashopen och det funkar jättebra tycker jag.
är åxå nyfiken på gold metal betten...
nån som har provat???
 
Jag har fattat för att det inte är bra med koppar i munnen på hästarna. Med vad som är dåligt vet jag inte riktigt, kan ju vara att det "läcker" ut joner el likn...
 
Jag har det så kallade islandsbettet med sötmalm och koppar. Min ponny gillar det jättemycket. Tyvärr är det för tjock för honom då uppfödaren inte tagit bort varg/hingst-tänderna. Han kan bara ha bett som är <10mm tjocka. Men så länge han bara skrittades på långtygel tyckte han det var mysigt att suga på det, så mycket har han aldrig saliverat på långtygel. Kan jag bara få hans överflödiga tänder borttagna ska jag återgå till detta bett. Rostfritt, mässing, silicon eller andra material tycker han är hugget som stucket. Men detta sötmalmsbett, mumselimums.
 

Liknande trådar

Utrustning Lite konstig rubrik, men jag ska förklara. Rider hästen med tredelat med fasta ringar. Jag upplever att bett med fasta ringar ofta...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: Marty
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
949
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 034
Senast: Fazeem
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
847
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp