Tredje lektionen, vi fick hoppa ett lite kryss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ordinarie vikarien var på släktträff så vi hade en vikarierande vikarie :D
Samma övning som sist med tillägget att bommarna på diagonalen bytts ut mot små krysshinder.
Efter en låååång framridning där vi fick rida volter i varje hörnpassering fick vi börja med banan.
Först i trav, över markbommarna på mittlinjen, svänga höger och hoppa ena krysset. ut till spåret vända upp och runda en kon som stod ca 5 meter från A vända upp mot nästa kryss och sen över markbommarna igen.
När alla hade gjort två ggr var fick vi göra samma sak i galopp.
Det svåra var att komma rätt på galopp-bommen vid C, fick göra en volt och bara ta om galopp-bommen då gick det bra.

En mycket nyttig och stärkande övning för att bearbeta min hopp-rädsla som gjorde sig lätt påminnd innan jag fick hoppa första krysset.
Kan ha spelat in att jag var kanon-förkyld och hade lätt feber. Man gör inte sin bästa prestation då :grin:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har av någon okänd anledning blivit en fegis i ridningen. Fart känns plötsligt läskigt. Kanske beror det på att jag blivit gammal på...
Svar
6
· Visningar
1 225
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Om jag börjar bakifrån med kvällens sista lektion så fick jag sitta på min storfavorit lakritstrollet Ägrim! Underbart! Men.... ...inte...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Samma häst, samma övning – men ändå så annorlunda! Hade köpt på mig en markarbeteslektion till, och blev förvånad och glad när jag såg...
Svar
0
· Visningar
267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp