Tremors-skakig hand

raggsock

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av tremors? Jag har darrig vänsterhand som långsamt uppkommit och ökat under några år. Nu har det blivit så störande så jag ska prova medicin. Har börjat märka lite även på höger. Detta oroar mig. Jag har ätit ecitalopram ganska låg dos många år, kan det vara det? Har även släkt med Parkinsons men jag har inga övriga symtom. Har även nackproblem men kan det ge skakningar. Ville bara höra om någon har erfarenhet ( är knappt 50)
 
Min mamma har det. Hon medicinerar vid behov, det gör inte min syster vad jag vet.
Mamma har precis varit in på skiktröntgen, mest för att kolla varför hon har samlat på sig vatten runt hjärnan, men även detta skulle kollas. Hon har inte parkinson enligt läkare, kanske baserat på att inga andra symptom stämmer. Mamma blir 69 i år, men vad jag vet har hon haft problem mer eller mindre hela sitt liv. Dock med kraftig försämring sista 10 åren och nu måste hon hålla i glas och sånt med innehåll med båda händerna för att inte skvimpa ur. Dock mycket bättre när hon tar medicin !
 
Är det någon som har erfarenhet av tremors? Jag har darrig vänsterhand som långsamt uppkommit och ökat under några år. Nu har det blivit så störande så jag ska prova medicin. Har börjat märka lite även på höger. Detta oroar mig. Jag har ätit ecitalopram ganska låg dos många år, kan det vara det? Har även släkt med Parkinsons men jag har inga övriga symtom. Har även nackproblem men kan det ge skakningar. Ville bara höra om någon har erfarenhet ( är knappt 50)

Jag tycker att du ska prata med din doktor om det här. :)
 
Jag har en whiplash med en hel del nervåverkan. Jag skakade betydligt mer förr, närmre olyckan. Jag pluggade konst och fick sluta måla/teckna etc iom att jag skakade så jag fick svårt med detaljer.

Nu är det 24 år sedan jag skadade mig. Jag är dels ngt bättre iom tiden som läkt och gjort att vissa nervbanor som var trasiga hittat nya vägar sas.
Men jag bor också med den bästa kiropraktorn jag haft. Om han behandlar mig regelbundet slipper jag nästan skakningarna. Jag har börjat måla och teckna igen.

Jag vet att han fixat många andra med skakningar pga nackproblem. Hans bilmeck är ett exempel. Han är helpaj i kroppen pga skador och skakar mycket värre än mig. Det är ju svårt i hans yrke. Med behandling från sambon är han otroligt mkt bättre och kan jobba.

Om läkaren tror whiplashskada kan vara del i skakningarna kan det vara idé med en BRA kiro. Beroende på hur pass skadad nacken är och vilken sorts skada så kan det vara svårbehandlat.
Min nacke är ju så paj iom ligament som är av etc att man inte vill låta vilken behandlare som helst greja där.
 
Den kiropraktor jag gick hos var osäker på skakningarna och ev samband med nacken. Även olika från olika läkare om ev samband
.. bra att höra din erfarenhet, tack!
 
Nackproblem kan absolut ge skakningar i händerna!
Mamma har diskbråck i 3 nackkotor och 7 ryggkotor och hon har problem med såväl skakningar som domningar i händerna. Dock inte jättekraftiga skakningar, men änddock en del. Det verkar också gå i perioder, på vintern när hon blir lite stelare blir det värre osv. osv. Diskbråcksdiagnosen har kommit i omgångar de senaste 20-25 åren och hon är idag i 60 års åldern, kan tillägga.
 
Jag väntar på MR för nacken då diskbråck där misstänks på mig (ilande värk i nacke ut i armen). Kanske är det därifrån allt kommer trots allt, även om andra armen skakar mer. Tack för er input! Hoppas på snar lösning och röntgen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 187
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ ngn som har erfarenheter av sömnsvårigheter o om det finns ngt som kan vara ett effektivt sätt o lindra dom? har mått dåligt psykiskt...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: sthu
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp