Tretorn Advance

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Funderar på att köpa ett par Tretorn Advance att ha som vardagsstövlar då mina nuvarande dansade på sista versen för länge sedan (:angel:) och jag såg att dessa fanns på rea i en webbutik.

Mina mått är följande:
Vadlängd: 41 cm
Vadbredd: 33 cm
Fotlängd: 22,5 cm (normalt sett 37 i skor)

Dock har jag lite frågor angående storlek och kvalité:
- Tittar man på vadmåtten (längd + bredd) borde jag ha 35 standard (:wtf:), men tittar man på foten borde jag ha 37. Hur ska jag göra då?
- Vissa säger att de är jääättesmå och jäääättesmala i passformen och att man ska gå upp minst 1-2 storlekar, stämmer det?
- Har också hört att dragkedjan ska gå sönder på mindre än 1 vecka, är det verkligen så dålig kvalité? :eek:
 
Sv: Tretorn Advance

Jag har ett par i storlek 37 och dom går att spänna ut mkt då det finns snörning :) Har bytt dragkedjan 1 gång på båda stövlarna... Men skomakarn sa även att dragkedjor får man räkna med att byta ut flera gånger så de kanske blir så på alla stövlar förr eller senare:)
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har eller har haft såna stövlar, vanliga Tretorn Advance alltså som var och varannan människa hade för några år sedan. Hur är de...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: Prinzess
·
Kropp & Själ Att handla kläder kan i alla fall för mig vara lite sådär halvtrist ibland. Många kläder har ju så konstiga storlekar och passform...
2
Svar
27
· Visningar
2 934
Senast: Mitrolle
·
Utrustning Tittar lite på olika ridstövlar, men hittar inga som är tillräckligt korta och breda för mig. Alla är jääättelånga och smala :crazy...
Svar
11
· Visningar
1 849
H
Hästmänniskan Skulle vara oerhört tacksam om Ni kunde ta er tid att besvara dessa frågor angående Er ligghall/ligghallar! Utformning och...
Svar
12
· Visningar
2 002
Senast: heylan
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp