Bukefalos 28 år!

Trettioårskrisen eller Vad ska jag jobba med?

hjärter_dam

Trådstartare
Såhär nåt år efter att jag fyllt 30 så verkar jag ha hamnat i den berömda trettioårskrisen och funderar mycket över vad jag vill göra med mitt liv. Jag har man och två små barn, bor i hus och vill på det stora hela inte ändra något i mitt privatliv, mer än mindre saker såsom att mobilsurfa mindre och använda den tiden till annat som känns mer meningsfullt, såsom att läsa böcker och umgås med min familj. Det som jag tror triggar krisen är att jag har ett jobb som jag inte helt och fullt trivs med och som inte känns meningsfullt, men jag har inte lyckats komma till insikt om vad jag istället ska göra, trots en hel del funderingar.

Jag är ekonomutbildad på högskola och har jobbat med detta sedan examen för knappt 10 år sedan. Jag är logisk, analytisk och snabbtänkt men inte speciellt kreativ. Tycker om att klura och fnula på problem men ogillar montona och repetitiva arbetsuppgifter. Tycker om att jobba tillsammans med andra men har också introverta sidor och behöver få vara för mig själv också.

I mitt nuvarande jobb får jag använda många av dom starka sidor jag har men inte fullt ut, jag känner mig ofta som om jag inte utnyttjar min fulla potential, mycket beroende på att arbetsdagen innehåller för mycket "slask" som skulle kunna utföras av någon annan utan krav på högskoleutbildning och insikt i helheten. Dessutom upplever jag ofta en meningslöshet i det jag gör, både att det jag gör inte spelar någon större roll för företaget men också att det mitt företag sysslar med inte är meningsfullt eller givande för mig eller andra.