Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Triangelmärkas

R

rulana_korsbar

Hej!
Vad innebär det att triangelmärka sin ponny? Fick besked igår om att min veterinär skulle skicka papper om triangelmärkning till mig, för hon har gett upp hoppet om att kunna "laga" min ponny nu :'( Kanske en konstig fråga, men i vilken mån kan man motionera en häst som ska "promenadridas"?
Tacksam för svar.
/Ledsen Ponnyägare

En triangelmärkt häst får man ut ca 80-90% av försäkringsarvodet på och den går inte att försäkra om. Den får inte användas på tävlingar mer, utan endast som promenadhäst/ridhäst privat (man får ju ha den i verksamhet, men det är väl inte så lämpligt). En triangelmärkning går aldrig att ta bort!

/Malin

Sv: Triangelmärkas

man får inte tävla eller något sådant men man kan promenadrida den och avla med den.. det går att försäkra men då endast veterinärvård(veterinäsvårdsförsäkringen täcker du inte det som du har triangelmärkt hästen för)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 4989 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Vår ponny har varit mystiskt halt under 4 månader. Bara i vänster varv på vänster fram och ganska lindrigt. Vi har varit på 2 olika...
2
Svar
37
· Visningar
1 648
Övr.Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 188
Kropp&Själ Vet inte om denna tråd bör ligga här under allmänt eller under barn. Moderatorn får gärna flytta tråden om den ligger fel. Min bästa...
2
Svar
30
· Visningar
1 901
  • Artikel
Dagbok Har tänkt mycket på min pappa senaste tiden. Tror det är att det varit fars dag, att han fyller år snart och dessutom corona och tanken...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Trasig kyl/frys
  • Vaccinerade mot Covid-19
  • Bryta upp med sambo (långt)

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8