Triangelmärkas

R

rulana_korsbar

Hej!
Vad innebär det att triangelmärka sin ponny? Fick besked igår om att min veterinär skulle skicka papper om triangelmärkning till mig, för hon har gett upp hoppet om att kunna "laga" min ponny nu :'( Kanske en konstig fråga, men i vilken mån kan man motionera en häst som ska "promenadridas"?
Tacksam för svar.
/Ledsen Ponnyägare
 
En triangelmärkt häst får man ut ca 80-90% av försäkringsarvodet på och den går inte att försäkra om. Den får inte användas på tävlingar mer, utan endast som promenadhäst/ridhäst privat (man får ju ha den i verksamhet, men det är väl inte så lämpligt). En triangelmärkning går aldrig att ta bort!

/Malin
 
Sv: Triangelmärkas

man får inte tävla eller något sådant men man kan promenadrida den och avla med den.. det går att försäkra men då endast veterinärvård(veterinäsvårdsförsäkringen täcker du inte det som du har triangelmärkt hästen för)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
632
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 129
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp