Triangelmärkning!

M

montgomery

Vet inte var den här tråden ska ligga så flytta den om den ligger fel!

Om en häst blir triangelmärkt kan den då inte bli fullt frisk igen? Jag vet att den inte får tävlas, men är det förbjudet att rida den normalt om den skulle bli frisk och klara av det?

S

_Sucy_

Vad jag vet så får man självklart rida den!
Eller fattade jag frågan fel?

F

Fakal

Du får ju rida din häst hur du vill (så länge den inte tar skada). Men tävla den får du inte

En t-märkt häst kan bli fri från sin skada men kan då ej bli o märkt. Och man kan rida dem bara den inte tar skada. Beror ju oxå på vilken skada den har.

Det tillhörde inte frågan men man kan väl inte försäkra hästen ang den skada som gjort hästen t-märkt. Men skador som ej har med tidigare skadan att göra går att få ut på försäkring, eller har jag fel?

Liknande trådar

Hästhantering Om en äldre ponny är hög I rang, och uppför sig som en stöddig Bisonoxe, kan man få den att uppföra sig lite trevligare? Min häst delar...
2
Svar
23
· Visningar
2 106
Hästhantering Jag har precis flyttat hem mina två hästar där dom går på lösdrift. Mitt ena sto 18 år, har en senskada och ska endast skritta men hon...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Sirap
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
2 083
Träning Hej! Jag har för en månad sen skaffat en islandshäst på foder. Problemet är att han är väldigt krånglig när det kommer till att göra...
Svar
5
· Visningar
663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar