Triangelmärkning!

M

montgomery

Vet inte var den här tråden ska ligga så flytta den om den ligger fel!

Om en häst blir triangelmärkt kan den då inte bli fullt frisk igen? Jag vet att den inte får tävlas, men är det förbjudet att rida den normalt om den skulle bli frisk och klara av det?
 
Vad jag vet så får man självklart rida den!
Eller fattade jag frågan fel?
 
Du får ju rida din häst hur du vill (så länge den inte tar skada). Men tävla den får du inte
 
En t-märkt häst kan bli fri från sin skada men kan då ej bli o märkt. Och man kan rida dem bara den inte tar skada. Beror ju oxå på vilken skada den har.
 
Det tillhörde inte frågan men man kan väl inte försäkra hästen ang den skada som gjort hästen t-märkt. Men skador som ej har med tidigare skadan att göra går att få ut på försäkring, eller har jag fel?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
10 985
Senast: SiZo
·
Hästvård Triangelmärkning Hej! Vad har ni för erfarenheter av triangelmärkning? Hur lätt/ svårt har det varit att få igenom? Jag har nämligen...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: blackroses
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 997
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 574
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp