Tric training

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Malcolm
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 674
M

Malcolm

Hej. Har läst lite om olika inlägg gällande trick training. Tycker det verkar var ett bra komplement till övrig träning eller om man som jag lider av en skada som gör att jag inte kan rida mer. Men har funderat mycket på en sak -. Blir inte hästarna väldigt "tiggiga" och "bitiga" av allt godis? Har en liten shettis som jag tänkte träna lite trick med, men vill ju inte att hon ska "äta upp" mina barn.:eek:

Sv: Tric training

Du använder bara godiset i själva inlärningen, och vid exakt rätt tillfälle. Sen när de kan tricken tar man bort godiset. Så hästarna blir inte tiggiga "till vardags", förutom just den perioden man håller på och de inte riktigt fattar vad de ska göra för att få godiset.

Sv: Tric training

Håll bara koll på vilka beteenden du förstärker.... Förstärker du tiggandet så får du tiggande, förstärker du inte tiggande får du inte tiggande.... De lär sig snabbt vad som ger utdelning

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
784
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 129
Senast: Rumpnissen
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 651
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka