Tricks och tips för hotellvistelse

Blir helt fascinerad av denna tråd. Jobbar själv i hotellbranschen.

Jag har aldrig någonsin varit med om att en gäst frågat efter skohorn.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Apropå vad som erbjuds. Om hotellet inte erbjuder det man önskar, inte ens vid påtalat behov, är min vanliga reaktion att prova ett annat hotell nästa gång.
 
Jag brukar aldrig använda vattenkokaren på rummet, de hotell jag oftast bott på har riktiga kaffemaskiner i lobbyn där det även finns varmt vatten om man vill ha te.

Dörrstopp har jag läst ska vara bra att ha med sig men jag har aldrig använt något. För många år sedan var jag med jobbet till Tallinn och vår sekreterare fick ett rum som redan hade en gäst. Till skillnad mot Lill Lindfors man i byrån så satt det en nyduschad man på sängen som såg förvånad ut när hon öppnade dörren! :laugh:


Han hade nog önskat att han tog med sig en. :D
 
Senast ändrad:
Det här är något av det mest bisarra jag läst, en symaskin?! :rofl: hur många väskor hade du för att få plats med allt det? Hade du släpat med samma saker om du har rest med tex flyg eller tåg? Jag är helt förundrad :D
Ååå, jag hade galet mycket packning! Har jag bilen kan jag proppa den full! Jag hade inget program på kvällarna, så jag tänkte passa på att sy det jag inte hunnit göra hemma.
Var 3 veckor på ett ställe, då sådde jag frön och hade jag små växthus med mig. 😁🍀
 
Det enda "trickset" jag brukar pyssla med är att låta Do not disturb-skylten hänga ute dygnet runt, så att rummet inte blir städat. Tycker det känns fullständigt onödigt att någon ska ödsla resurser på det när jag bara är där i några nätter.
 
Om jag ska flyga långt packar packar jag ner en tom, lätt tygväska i handbagaget. Stoppar ner jacka och flyttar över andra saker från handbagaget jag inte behöver under flygningen och hivar upp den i hatthyllan. Har den rätta väskan under stolen framför, men den är inte proppfull så det går att hitta grejer jag behöver utan att hälften ramlar ut när jag gräver runt i den. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 260
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 242
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp