Tricks och tips för hotellvistelse

Sonic76

Trådstartare
Jag har ju bott rätt mycket på hotell tack vare syster yster.
Många som jag träffar vet inte om att på de allra flesta hotell kan man be om andra kuddar, att det finns tandborste mm att få nere i receptionen, att man kan be om extra kaffe mm i rummet osv
Har ni något bra tips när man bor på hotell?
 
Jag brukar be att få en lite senare utcheckning, så jag får sova ut och slipper stressa....! Ofta är utcheckningen klockan 11, men om där finns plats kan man få fram till 15. En del hotell tar betalt men jag har alltid fått ett par timmar gratis :-) Hinner äta en sen frukost, slappa och packa ihop.
 
Jag bor förhållandevis ofta på hotell. Men jag har nog egentligen inte reflekterat så mycket över särskilda knep. Kanske för att jag bor på rätt bra hotell där jag vet att all upptänklig service finns. Men det finns några saker jag alltid har med mig oavsett var jag bor. Skohorn, de verkar saknas på nästan alla hotell. En tygpåse som jag bland annat har till att förvara använda kläder i. Men den fungerar också som shoppingkasse eller reservväska. Powerbank, eftersom det inte alltid finns ett eluttag i närheten av sängen och jag vill kunna ladda mobilen på natten.
 
Jag bor förhållandevis ofta på hotell. Men jag har nog egentligen inte reflekterat så mycket över särskilda knep. Kanske för att jag bor på rätt bra hotell där jag vet att all upptänklig service finns. Men det finns några saker jag alltid har med mig oavsett var jag bor. Skohorn, de verkar saknas på nästan alla hotell. En tygpåse som jag bland annat har till att förvara använda kläder i. Men den fungerar också som shoppingkasse eller reservväska. Powerbank, eftersom det inte alltid finns ett eluttag i närheten av sängen och jag vill kunna ladda mobilen på natten.
Bor också på hotell ofta, i jobbet. Stör mig också på att det 9 gånger av 10 inte finns skohorn? Så konstigt!
 
Jag kan inte ens föreställa mig hur många skohorn det skulle gå åt per år om de fanns i alla hotellrum! :nailbiting: Förstår absolut varför.
Skulle vara ytterligare en sak som man var tvungen att tråckla fast i en kedja.
Kom på det sen också, att det säkert är därför. Men kedja går väl bra? :D
 
Jag kan inte ens föreställa mig hur många skohorn det skulle gå åt per år om de fanns i alla hotellrum! :nailbiting: Förstår absolut varför.
Skulle vara ytterligare en sak som man var tvungen att tråckla fast i en kedja.

Hur många skulle det gå åt? Tror du att de skulle gå sönder eller att folk skulle stjäla dem? Om man är rädd att de ska gå sönder så använder man modeller av stål och är man rädd att folk ska stjäla så finns det ju metoder för att hantera det. Och hur som helst så finns det ju hotell som klarar av att hålla gästerna med både skohorn och vattenkokare.
 
Oj, jag bor på hotell en till tre nätter varje vecka och har nog aldrig tänkt på några tricks.
Alla våra hotell har skohorn, oftast hänger de i någon garderob.
 
Kom på det sen också, att det säkert är därför. Men kedja går väl bra? :D

Frågan är väl lite hur och var det ska kedjas fast för att det ska bli praktiskt. Inte för högt, givetvis, men kanske inte i golvet heller för då går det inte att hänga upp snyggt. Och så måste kedjan vara tillräckligt lång.. och så ska det inte se estetiskt jobbigt ut (vilket det ofta gör när man måste knyta fast saker). Haha, jag blir trött av att bara tänka på det! :D Inga skohorn i mitt hotell, tack!
 
Hur många skulle det gå åt? Tror du att de skulle gå sönder eller att folk skulle stjäla dem? Om man är rädd att de ska gå sönder så använder man modeller av stål och är man rädd att folk ska stjäla så finns det ju metoder för att hantera det. Och hur som helst så finns det ju hotell som klarar av att hålla gästerna med både skohorn och vattenkokare.

Att folk skulle stjäla dem.
Vattenkokare och strykjärn verkar gå an, men mycket annat försvinner.
 
Jag har aldrig funderat över några tricks, eller känt behov av dem. I jobbet är hotellen alltid bekväma. De gånger jag har glömt tandborste eller nåt sånt, har de alltid kunnat lösa det när jag har frågat.

Privat är jag lite för duktig på att boka extrem lågbudget för mitt eget bästa. :D
 
Hur många skulle det gå åt? Tror du att de skulle gå sönder eller att folk skulle stjäla dem? Om man är rädd att de ska gå sönder så använder man modeller av stål och är man rädd att folk ska stjäla så finns det ju metoder för att hantera det. Och hur som helst så finns det ju hotell som klarar av att hålla gästerna med både skohorn och vattenkokare.

Jag bor hyfsat ofta på hotell och i 4 fall av 5 finns numera skohorn (av blandade kvaliteter) och när det inte finns påtalar jag alltid behovet av det. Vattenkokare är nog sådär 50/50.
 
Fri tillgång till vin är bra tycker jag! Det är det på hotellet där jag brukar bo i Israel ;) Senast när jag var där med min ömma moder aka rödvinspensionären ska ägaren skämtsamt att han var nära konkurs ;) :angel:

Det mesta brukar gå att ordna på hotell, men åker du till ett enklare hotell utanför Europa hade jag köpt en adapter till eluttag. Det finns sånna som ska passa överallt.
 
Och på hotell där man måste ha kortet i för att få el
Alla kort funkar
Även typ coops presentkort i plast

Inte alltid. Oftast funkar det bra med ett snyggt vikt visitkort från den kund man precis besökt (eller eget), men mer och mer blir det elektroniska system som identifierar nyckelkortet.

Så mitt tips blir istället:
Be ALLTID om minst ett nyckelkort mer än vad du trodde att du behövde vid incheckning.

Och jag HATAR när städpersonalen noga ser till att jag inte kan jobba med telefon och dator som tänkt senare på dagen eller borsta tänderna för att de dragit ut det jävla kortet bara för att jag lämnat mina laddare ensamma på rummet. :banghead:
 
Inte alltid. Oftast funkar det bra med ett snyggt vikt visitkort från den kund man precis besökt (eller eget), men mer och mer blir det elektroniska system som identifierar nyckelkortet.

Så mitt tips blir istället:
Be ALLTID om minst ett nyckelkort mer än vad du trodde att du behövde vid incheckning.

Och jag HATAR när städpersonalen noga ser till att jag inte kan jobba med telefon och dator som tänkt senare på dagen eller borsta tänderna för att de dragit ut det jävla kortet bara för att jag lämnat mina laddare ensamma på rummet. :banghead:
Ja! Det är vansinnigt irriterande när det man vet att man har laddat inte har blivit laddat.
 
Och på hotell där man måste ha kortet i för att få el
Alla kort funkar
Även typ coops presentkort i plast
Den var bra.
Jag stör mig på att när vi tar rum med balkong så försvinner kylen. Rum utan balkong har kyl när vi har bott.
Personligen tar jag alltid med tvål, känslig hy vågar inte chansa.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 242
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp