Tricks och tips för hotellvistelse

Inte alltid. Oftast funkar det bra med ett snyggt vikt visitkort från den kund man precis besökt (eller eget), men mer och mer blir det elektroniska system som identifierar nyckelkortet.

Så mitt tips blir istället:
Be ALLTID om minst ett nyckelkort mer än vad du trodde att du behövde vid incheckning.

Och jag HATAR när städpersonalen noga ser till att jag inte kan jobba med telefon och dator som tänkt senare på dagen eller borsta tänderna för att de dragit ut det jävla kortet bara för att jag lämnat mina laddare ensamma på rummet. :banghead:
Skulle nog ha klagat på den.
 
Winns hotell i Gävle har en helt underbar frukost buffé.

Jag gillar att äta lunch till frukost typ. Inte så mkt för bröd, fil och sånt. Älskar frukosten i Israel där det är typ hummus, rostade rotsaker, olika röror, ostar, grillade godsaker och sånt :d
Mardrömmen var Kuba. Bodde på lyxhotell och allt var typ konserverat. Pressad "skinka", oklar äggröra på ngt slags pulver...? :cautious: Men de har väl inte jättestort inflöde och utbud (hade iaf inte då) och ingen enorm matkultur. Min kompis utbrast sista dagen "OMG kalaspuffar!!!!!" (då hade de slagit på stort ;) ) :rofl: Enda grönsaken man fick var en drink innan frukosten :p
 
Jag gillar att äta lunch till frukost typ. Inte så mkt för bröd, fil och sånt. Älskar frukosten i Israel där det är typ hummus, rostade rotsaker, olika röror, ostar, grillade godsaker och sånt :d
Mardrömmen var Kuba. Bodde på lyxhotell och allt var typ konserverat. Pressad "skinka", oklar äggröra på ngt slags pulver...? :cautious: Men de har väl inte jättestort inflöde och utbud (hade iaf inte då) och ingen enorm matkultur. Min kompis utbrast sista dagen "OMG kalaspuffar!!!!!" (då hade de slagit på stort ;) ) :rofl: Enda grönsaken man fick var en drink innan frukosten :p
Winns är definit inte bara frukost mat. Finns riktiga köttkorvar, bacon, äggröra, nå tillagade champinjoner, mozzarellasticks, omelett, lax, helt bord för sallader å andra tillbehör, säkert glömt massor. Å inte å förglömma do it yourself våfflor.
 
Brukar göra det men brukar tyvärr alltid glömma att påpeka i förhand. Händer på nästan alla hotell säkert som resultat av något dåligt direktiv till personalen.
Antagligen, fattar fortfarande inte att vi inte fick kompensation om när vi sa till om sen utcheckning, personen bara absolut p skrev inte upp det. Sen kom städerskorna regelbundet å knackade på och öppnade dörren när vi försökte vila innan körningen.
 
Jag har investerat i en 2m telefonladdarsladd då en del hotell fortfarande inte har elurtag nära sängen. Eller vissa fancy designhotell som har sängen mitt i rummet.... Saknar man något brukar de flesta vara hjälpsamma och fixa det mesta bara man ber om det.

Många hotell har en fantastisk concierge som kan hjälpa en boka bord på bra restauranger, tipsa om utflykter etc. (ex jag i Warszawa: Jag har två timmar och vill ta en promenad och se lite av stan innan mitt flyg går, vart bör jag gå? Då får man en lagom rutt inritad på en karta )

Ett annat tips är att kolla specialpriser etc på när du bokar då kan man ibland få executive floor till samma pris som vanligt rum, utbudet är ju olika på olika hotell men då finns det en speciell frukostmatsal, man får extra service (där jag bodde i Dubai ingick hämtning och lämning på flygplatsen och jag fick privat chaufför med en Jaguar till flyget hem :D) sen serveras det oftast matiga snittar på kvällen och gratis öl/vin/drinkar.
 
Antagligen, fattar fortfarande inte att vi inte fick kompensation om när vi sa till om sen utcheckning, personen bara absolut p skrev inte upp det. Sen kom städerskorna regelbundet å knackade på och öppnade dörren när vi försökte vila innan körningen.

Fanns det inte en "Do Not Disturb"-skylt att hänga på dörren?
 
Dom gick in för att enligt datorn hade vi inte sen chek out. Eftersom han glömde skriva det när vi sa till. Så tror inte sån skylt hjälper när det enligt datorn inte ska vara någon i rummet.

Klart det hjälper! :) Det gör det för oss som arbetar "på golvet" i alla fall. Det händer stup i kvarten att receptionen glömmer att meddela oss om sådana saker/alternativt kommer det av någon anledning inte med på listan som skrivs ut.
Hos oss är det i alla fall kutym att man avvaktar med rum som har DND på dörren även om skylten hänger kvar efter ordinarie utcheckningstid. Vi brukar ge det till efter lunch, sedan knackar man försiktigt för att se om någon är kvar i rummet.
Visar det sig att det är en sen utcheckning stör man inte igen.
Jag förstår inte varför städpersonalen fortsatte knacka om ni gjorde klart för dem att ni begärt sen utcheckning den dagen?
 
Jag bokar rätt ofta på secretescapes bra priser mot normalt och ofta inkluderar det något extra för pengarna. Dock får man bäst pris om man bokar för två. Sist fick vi superriorum och ost- och charkbricka med en flaska vin på rummet till priset av vad ett vanligt dubbelrum kostade där.
 
Klart det hjälper! :) Det gör det för oss som arbetar "på golvet" i alla fall. Det händer stup i kvarten att receptionen glömmer att meddela oss om sådana saker/alternativt kommer det av någon anledning inte med på listan som skrivs ut.
Hos oss är det i alla fall kutym att man avvaktar med rum som har DND på dörren även om skylten hänger kvar efter ordinarie utcheckningstid. Vi brukar ge det till efter lunch, sedan knackar man försiktigt för att se om någon är kvar i rummet.
Visar det sig att det är en sen utcheckning stör man inte igen.
Jag förstår inte varför städpersonalen fortsatte knacka om ni gjorde klart för dem att ni begärt sen utcheckning den dagen?
Ingen anning, dom betede sig som att dom inte förstog språket. Varken svenska eller engelska.
Får prova det om det uppstår samma problem igen :up:
 
Jag bor 2-3 nätter i veckan på hotell genom jobbet. Jag har alltid med mig ett grenuttag för att kunna ladda både min egen mobil och jobbmobilen vid sängen eftersom det brukar vara så dåligt med uttag.

Och så försöker jag att alltid komma ihåg att hänga ut stör ej-skylten.
 
Dom gick in för att enligt datorn hade vi inte sen chek out. Eftersom han glömde skriva det när vi sa till. Så tror inte sån skylt hjälper när det enligt datorn inte ska vara någon i rummet.


Hände oss samma sak. Flera gånger försökte städpersonalen vandra in i rummet, fast vi hade påtalat att vi hade sen utcheckning, som vi dessutom hade betalat för. Jättekul när man står i duschen!

Sen blåste hotellet oss på hela depositionen, utan att nämna varför, och inte svarade på mejl ens. Vi hade lämnat rummet i samma skick som när vi kom, och hade inte beställt några extratjänster etc.

Vissa hotell är bara skit. högra handen vet inte vad den vänstra gör.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 250
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp