Tricks och tips för hotellvistelse

Vi har alltid med oss grendosa och förlängningssladd så att vi kan ladda varsinn mobil plus laptop vid sängen. Å så mkt enkalre sen det blev standard i packningen!
Buntband brukade också vara standard förr.
Blir så sur när de drar ur kortet, inte bara om man laddar något, ventilationen brukar ju funka dåligt utan det också så det blir så varmt..
I somras var det guld att ha egna fläktar med!
 
Gör du faktiskt det?

Ja, numer. Det har blivit något av en yrkesskada/intresse efter att ha ansvar för brandskyddet på arbetsplatsen. Det är alltså inte enkom i riskhantering utan ett genuint och nördigt intresse för saken som sådan.

Svenska hotell är hyfsat duktiga, det brukar kunna vara mer intressant i andra länder.

Förr gjorde jag det aldrig någonsin.
 
Jag har alltid med en förlängningssladd om jag ska bo mer än en natt och har datorn med mig. Det första jag gör när jag kommer in på rummet är att hänga ut "Stör ej" skylten på dörren. Även om jag så ska bo där i en vecka vill jag inte ha personal rännandes på rummet. Har inte tillräckligt stark tilltro till att dom kan hålla fingrarna i styr och ge fan i att pilla bland mina grejer.
 
Var i Skottland i somras, då var det helt underbart med frukost på rummet. Fyll i lapp kvällen innan så vips kom frukosten på bestämd tid morgonen (förmiddagen) därpå. Perfekt för mig som helst vill äta i min ensamhet, i synnerhet på morgonen när jag oftast har kass aptit.
 
De flesta hotell har så veka hårfönar att de är helt värdelösa. Det är så tråkigt att slösa tid på håret när man har andra saker man vill göra. Samtidigt är det drygt att gå omkring med blött hår hela dagen. Så numera tar jag alltid med min hårfön.
 
Om man ska bo på hotell och av någon anledning behöver ha med kylvaror så brukar det finnas kylskåp i receptionen som man kan få lägga in grejer i. Super där det inte finns kyl på rummet.

Finns det minibar brukar vi ställa ut deras drycker och ställa in våra egna, så är de kalla och goda när de ska drickas.
 
Jag ser hotell enbart som en praktisk lösning. Mysigheten går mig helt förbi.

Jag både håller med och inte, för egen del. Jag tycker att det är mysigt att bo på hotell med familjen men till allra största delen handlar det ju om att man får tillfälle att göra något tillsammans på en ort man inte bor. Hotellet är liksom den praktiska (och ofta bästa) lösningen på problemet att man måste sova och vila emellanåt. Det är nog inget vanligt hotell som jag nånsin besökt som i sig själv har en så stor mysighet och upplevt värde att man bor på hotellet bara för hotellets skull.

Undantaget är när man bor på spahotell eller badhotell - men då är det å andra sidan en helhet som lockar också, som inte bara har med "mysigt hotell / hotellrum" att göra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp