Tricks och tips för hotellvistelse

Jag har alltid med mig lång laddsladd och powerbank. Städning under vistelsen avstyrs oftast, varför skulle jag behöva ha hotellrummet städat varje dag när jag klarar mig bra med en gång i veckan hemma? Då slipper man också att laddare dras ur och liknande.

Tygkasse till smutstvätt är alltid med på resor. Jag packar visserligen alla kläder i packpåsar så ordning i väskan är inga problem, men det är rätt skönt att slippa packa om varje dag och bara lösa det när det är dags att packa ihop.

Egen resefön är ofta med. Mitt hår är alldeles för tjockt för halvljummen bris.
 
Jag säger nästan alltid ifrån städningen
Däremot brukar jag hämta lite extra kaffe och mjölk till rummet 😂😂
 
Jag tar alltid med mig en lång skarvsladd när jag ska bo på hotel. Ska jag vara borta flera nätter tar jag med en grendosa med flera eluttag. Spegel, hårtork och eluttag sitter ibland på lite olika ställen. Ofta är det en lampa och klockradio vid sängen, där jag vill ladda mobilen, så sladden kommer alltid till användning. Förmodligen kan man låna i receptionen, men slipper gärna det joxet.
Liten rese-vattenkokare och Gevalias daim-cappuccino brukar oxå få följa med. Läste att folk kokar sina underkläder i hotellrummens vattenkokare, så vill jag helst ha min egen.
Har jag plats tar jag med egen kudde, det är rätt äckligt med bara ett örngott mellan mig och vad andra har dreglat och svettats i kuddarna. Hrrr!
Sen ber jag att få bo mot bakgården eller en mindre trafikerad gata och inte högre upp än fjärde, femte våningen. Brandstegar räcker inte högre upp än 6-7 våningar, och går hissen sönder är det jobbigt att bo högt upp.
Har alltid sköna tofflor eller inneskor, skönt att slippa ytterskor, speciellt på vintern, när man ska gå ner till frukosten osv.
Jag har bott på alla typer av hotell, men bor gärna lite billigare och då är det bäst att ta med egna grejer så blir vistelsen både enklare och trevligare.
 
Jag tar alltid med mig en lång skarvsladd när jag ska bo på hotel. Ska jag vara borta flera nätter tar jag med en grendosa med flera eluttag. Spegel, hårtork och eluttag sitter ibland på lite olika ställen. Ofta är det en lampa och klockradio vid sängen, där jag vill ladda mobilen, så sladden kommer alltid till användning. Förmodligen kan man låna i receptionen, men slipper gärna det joxet.
Liten rese-vattenkokare och Gevalias daim-cappuccino brukar oxå få följa med. Läste att folk kokar sina underkläder i hotellrummens vattenkokare, så vill jag helst ha min egen.
Har jag plats tar jag med egen kudde, det är rätt äckligt med bara ett örngott mellan mig och vad andra har dreglat och svettats i kuddarna. Hrrr!
Sen ber jag att få bo mot bakgården eller en mindre trafikerad gata och inte högre upp än fjärde, femte våningen. Brandstegar räcker inte högre upp än 6-7 våningar, och går hissen sönder är det jobbigt att bo högt upp.
Har alltid sköna tofflor eller inneskor, skönt att slippa ytterskor, speciellt på vintern, när man ska gå ner till frukosten osv.
Jag har bott på alla typer av hotell, men bor gärna lite billigare och då är det bäst att ta med egna grejer så blir vistelsen både enklare och trevligare.

Tja, i mitt nördintresse för brandrutiner har jag - nästan - bokat en natt i rum på Scandic Victoria Tower som är första hotellet i Sverige utan brandtrappor. Man förlitar sig helt på hissar som är specialkonstruerade och godkända som evakueringsväg. Högt upp ska det vara.

Jag vill SE hur det är tänkt att fungera, intervjua personalen hur olika scenarion ska funka, som ingenjör nästan MÅSTE jag veta hur det är konstruerat. Min partner eller mina barn har ingen förståelse för mitt intresse och vill inte bo en random natt utan syfte norr om Stockholm. Så antingen får jag bejaka mitt intresse på egen hand eller samköra med något annat syfte.....

AF1QipOKMjgFMmDSAMPvVDLT_k_mEtp28ere0zM-OaPY=w102-h168-p-k-no
 
Tja, i mitt nördintresse för brandrutiner har jag - nästan - bokat en natt i rum på Scandic Victoria Tower som är första hotellet i Sverige utan brandtrappor. Man förlitar sig helt på hissar som är specialkonstruerade och godkända som evakueringsväg. Högt upp ska det vara.

Jag vill SE hur det är tänkt att fungera, intervjua personalen hur olika scenarion ska funka, som ingenjör nästan MÅSTE jag veta hur det är konstruerat. Min partner eller mina barn har ingen förståelse för mitt intresse och vill inte bo en random natt utan syfte norr om Stockholm. Så antingen får jag bejaka mitt intresse på egen hand eller samköra med något annat syfte.....

AF1QipOKMjgFMmDSAMPvVDLT_k_mEtp28ere0zM-OaPY=w102-h168-p-k-no
Brukar det inte vara någon rolig mässa där ni kan besöka och samtidigt bo på hotellet? :) Jag har bott där men hade ingen aning om att det inte finns brandtrappor :p
 
Tja, i mitt nördintresse för brandrutiner har jag - nästan - bokat en natt i rum på Scandic Victoria Tower som är första hotellet i Sverige utan brandtrappor. Man förlitar sig helt på hissar som är specialkonstruerade och godkända som evakueringsväg. Högt upp ska det vara.

Jag vill SE hur det är tänkt att fungera, intervjua personalen hur olika scenarion ska funka, som ingenjör nästan MÅSTE jag veta hur det är konstruerat. Min partner eller mina barn har ingen förståelse för mitt intresse och vill inte bo en random natt utan syfte norr om Stockholm. Så antingen får jag bejaka mitt intresse på egen hand eller samköra med något annat syfte.....

AF1QipOKMjgFMmDSAMPvVDLT_k_mEtp28ere0zM-OaPY=w102-h168-p-k-no

oj, får man ha det så?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 255
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 236
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp