Trilla omkull????

S

Speedster

Min pappa pratade med tränaren till våran 3-åring här om dagen och tränaren sa att det gick bra. MEN dom hade mött en bil här om dagen och hade då fått stanna och då hade hon ruskat så på huvudet att hon trilla omkull???!:eek: men hon hade tagit det lungt och allt hade gått bra.. Men hur kan hon trilla omkull pga av att hon ruskar på huvudet? Låter ju som om hon skulle ha problem med balansen, emn det har jag inte märkt något av när hon va här hemma. Men jag tror att hon får svårare att hålla balansen när hon har käkremen på? Och när hon ruskat på huvudet och börjat vingla att hon inte har kunnat parera kroppen med huvudet och därför trillat. Men jag har ingen aning?? Rider själv så jag har inte så bra koll på trav sidan.. Pappa som har kollen,men han visste inte vad som hade kunnat hända. har ni varit med om nått liknande???? Kanske bara var en tillfällighet.... :confused:
 
Var det på asfalt? Är hon uppcheckad så kan det hända att hon blir mindre balanserad i kroppen och är det då asfalt så kan hon ju halka??!!
Vet faktiskt inte men kan ju kanske vara så...? Hoppas att det inte händer igen, aldrig roligt när en häst går omkull=(
 
Om hon stod still och ruskade på huvudet kraftigt kanske balansorganet i örat kom i oblans och så tappa hon balansen. Det är ju bara att testa själv att skaka på huvudet kraftigt ett tag man blir ju lite obalanserad av det :D

Cissi :bump:
 
Jag hade en häst som faktiskt trillade omkull ett par ggr i sulkyn. Hon ville åt ett håll och jag åt ett annat, då visade hon vad hon tyckte om det och ruskade på huvudet plus backade lite, vips så låg hon ner.

Hon hade inte dåligt balanssinne, det vara bara som om han glömde av att hon hade vagnen bakom sig och snavade på den när hon backade lite snett bakåt.

Det hände ett par ggr sen var jag mycket mer uppmärksam och i stället för att bråka gjorde jag en volt åt andra hållet om hon inte ville svänga direkt åt det hållet jag ville.

jonte
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Tofs
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 294
Senast: WSLPZF
·
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp