trilskande diskmaskin

tanten

Trådstartare
Jag har normalt sett ett gott förhållande till min diskmaskin. Den sköter sig, och jag sköter om den, med regöringtabletter med jämna mellanrum.

Nu har den emellertid börjat ha lite dumheter för sig.
Den öppnar inte luckan till diskmedlet i tid verkar det som. Det är ofta en massa diskmedel kvar i facket. Jag har löst det genom att köra en snabbdisk efter att den gjort sitt vanliga program.

Teorier?
 
Jag har normalt sett ett gott förhållande till min diskmaskin. Den sköter sig, och jag sköter om den, med regöringtabletter med jämna mellanrum.

Nu har den emellertid börjat ha lite dumheter för sig.
Den öppnar inte luckan till diskmedlet i tid verkar det som. Det är ofta en massa diskmedel kvar i facket. Jag har löst det genom att köra en snabbdisk efter att den gjort sitt vanliga program.

Teorier?
Har du lossat spolarmen och kollat att det kommer vatten ur alla hål? Jag tänker att sådana problem som du beskriver KAN bero på att vattnet inte kommer åt ordentligt...

Är det samma disktabletter som du brukar använda?
 
Har du lossat spolarmen och kollat att det kommer vatten ur alla hål? Jag tänker att sådana problem som du beskriver KAN bero på att vattnet inte kommer åt ordentligt...

Är det samma disktabletter som du brukar använda?
Tycker att jag kollat spolarmarna men ska ta en titt till. Vore ju simpelt om det var ett så banalt fel. :up:
 
@tanten Nu när jag läser om ditt inlägg så blir jag osäker på om du använder diskmaskinstabletter eller pulver? Jag läste rengöringstabletter och blandade nog ihop det med diskmedlet... Jag använder tabletter i min bänkdiskmaskin, men jag tycker överlag att det är lätt hänt att tabletterna fastnar i facket och att det blir rester kvar när programmet är klart. Jag misstänker att det kan vara pga hur klibbiga de är och att de helt enkelt inte alltid släpper som de ska när luckan öppnas. Jag har löst detta genom att helt enkelt skippa facket och bara slänga in tabletten på botten av diskmaskinen. Har även sett att andra lägger tabletten i bestickskorgen i stället.
 
@tanten Nu när jag läser om ditt inlägg så blir jag osäker på om du använder diskmaskinstabletter eller pulver? Jag läste rengöringstabletter och blandade nog ihop det med diskmedlet... Jag använder tabletter i min bänkdiskmaskin, men jag tycker överlag att det är lätt hänt att tabletterna fastnar i facket och att det blir rester kvar när programmet är klart. Jag misstänker att det kan vara pga hur klibbiga de är och att de helt enkelt inte alltid släpper som de ska när luckan öppnas. Jag har löst detta genom att helt enkelt skippa facket och bara slänga in tabletten på botten av diskmaskinen. Har även sett att andra lägger tabletten i bestickskorgen i stället.
Jag växlar mellan tabletter och pulver.
Pulvret är överlägset billigre men kan inte användas hela tiden för då kleggar maskinen igen och diskar dåligt. Så jag kör yes tabletter i perioder och växlar med pulvret.
Och använder rengöringstabletter med jämna intervall.
 
Jag växlar mellan tabletter och pulver.
Pulvret är överlägset billigre men kan inte användas hela tiden för då kleggar maskinen igen och diskar dåligt. Så jag kör yes tabletter i perioder och växlar med pulvret.
Och använder rengöringstabletter med jämna intervall.
Jag upplever att eldorados maskindisktabletter faktiskt funkar toppenbra i min maskin. Och de kostar inte mycket heller, jämfört med andra märken.....
 
Jag upplever att eldorados maskindisktabletter faktiskt funkar toppenbra i min maskin. Och de kostar inte mycket heller, jämfört med andra märken.....
Olika maskiner olika vatten. Saker i kombination som ger olika resultat.

Yes platinum är det enda som hittills gett absolut fläckfritt resultat. Så jag kör mitt Ocean tills maskinen diskar sämre. Då kör jag ett tag med Yes och så är det OK igen. Inne i stan hade jag inte sådana bekymmer.
 
Olika maskiner olika vatten. Saker i kombination som ger olika resultat.

Yes platinum är det enda som hittills gett absolut fläckfritt resultat. Så jag kör mitt Ocean tills maskinen diskar sämre. Då kör jag ett tag med Yes och så är det OK igen. Inne i stan hade jag inte sådana bekymmer.
Har du hårt vatten? Det har vi, och jag fyller regelbundet på med salt. Annars blir det inte bra här!
 
Jag upplever att eldorados maskindisktabletter faktiskt funkar toppenbra i min maskin. Och de kostar inte mycket heller, jämfört med andra märken.....
Jag har också gått över till dem, mycket tack vare priset, men också för att de fick väldigt bra i en test jag läste i dagstidningen och tycker att de verkar funka toppen i min maskin också.
 
Jag har hårt vatten och när jag kommer ihåg så fyller jag på salt. Finish har jag just nu och det är helt ok , Eldorado hittade jag i skåpet nu så det ska jag ta nästa varv. Har aldrig haft nåt problem och maskinen är köpt på -80talet så jag är orolig varje gång :nailbiting:.
 
Jag har också gått över till dem, mycket tack vare priset, men också för att de fick väldigt bra i en test jag läste i dagstidningen och tycker att de verkar funka toppen i min maskin också.
Ja, just det :) ! Jag läste också ett test nyligen där de fick väldigt bra omdöme - sitt pris till trots - men jag kommer inte ihåg var :confused: ?
 
Nä. Tro't eller ej så var det faktiskt i en oberoende test någonstans. Och det stämmer ju väl in på vad jag redan har upptäckt :) .
Jag läste testen i en dagstidning på de sidorna med konsumentinformation som ofta är gemensamma för alla tidningar inom samma koncern.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 297
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 981
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 570
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp