Bukefalos 28 år!

M

Magrinette

Jag tänkte bygga ett eget trimbord att ha utanför kattburen på utställningar.
Men hittar ingenstans med mått eller tips.

Hur ser era ut? :)

Jag menar de som man hänger utanför buren
 
Sv: Trimbord

Här är en bild på två av dom som jag har gjort själv:

8483926.jpg


Dom är ca 40 x 60 cm, gjorda av en spån- eller plywoodskiva med lite vadd uppe på. Sen har jag klätt tyg runt som jag fäst på undersidan. På "ytterkanterna" sitter det öglor med kedjor i som jag drar genom burgallret och sedan fäster i kedjan igen, det tycker jag är bäst eftersom alla burar inte är exakt raka så det är bäst att kunna justera kedjorna. I bakkant sitter det krokar som är 90 grader vinkel på som man hakar fast i underkant på buren.
 
Sv: Trimbord

Det var smart! En fråga bara, hur långa kedjor har du ? :)

Vet inte exakt, 70-80 cm kanske. Jag tog i lite mycket inför första utställningen (ca 1 m) och så tog jag med en avbitartång och klippte till dom på plats, sen har jag mätt resten efter dom första :)
 
Sv: Trimbord

Vet inte exakt, 70-80 cm kanske. Jag tog i lite mycket inför första utställningen (ca 1 m) och så tog jag med en avbitartång och klippte till dom på plats, sen har jag mätt resten efter dom första :)

Aha, då vet jag på ett ungefär i alla fall. Tack för svaret! :laugh:
 
Jag puttar upp den här tråden lite och undrar om ni kan lägga in nya bilder? :)
Jag vet att jag hittat någon sida tidigare med mått och liknande men nu hittar jag ingen alls. :(
 
Har inga bilder just nu, men måtten på mitt är "längden på ett A4 på djupet och långt som två A4". Fick mäta på en annan persons bord på utställning och skapade mitt därefter. Mitt är gjort av en spånskiva som jag klätt in i tyg. Två hakar på ena långsidan som man kan haka i buren och två kedjor med karbinhakar på sidorna. Lätt som en plätt! :p
 

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
796
Hemmet Vi har köpt ett litet hus och ”alla” vill plötsligt komma och hälsa på. Vi ser det som sådär roligt att ha hela huset fullt med folk om...
2
Svar
27
· Visningar
2 897
Senast: Breaktown
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 449
Senast: Miiikaela_
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 391
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp