Trinity (och ev andra) flugtäcken

Cattis_E

Trådstartare
Någon som har kolla på hur Trinitys flugtäcken är i storlek?
Hästen (isisen) har just nu ett väldigt gammalt Fairfield som jag vill minnas är 135cm. Det är lite längre än nödvändigt över ryggen men funkar bra. , Halsen är däremot för smal så alla kardborrar går inte att knäppa så får lämna minst ett av fyra uppknäppt.

I vanliga täcken passar Amigo 125cm allra bäst på honom. Men även Fairfield täcken i 125 passar honom också även om de är lite större.

Ni kanske har andra flugtäckestips också?
Jag vill helst ha hals, gärna avtagbar och lite täckning även på magen (maglapp).

IMG_20210226_171835.jpg
 
Ingen med erfarenhet som sett detta än?
Om någon är intresserad så får väl jag uppdatera när jag skaffat täcke 😊.
 
Trinity är stora, framför allt i bogen på de täckena jag sett. Inte ens ett halvblod av gammal modell kunde fylla ut det i bogen. :)
 
Trinity är stora, framför allt i bogen på de täckena jag sett. Inte ens ett halvblod av gammal modell kunde fylla ut det i bogen. :)
Tack! Det låter bra. Då tar jag hans vanliga storlek som inte hade gått ome var små.
En bekant sade att hon tyckte de var normala men hon har ingen jättenätt häst.
 
Upplever att bogen är väldigt stor. Längden satt bra på min men bogarna gled ner och gav skav direkt. På den andra hästen var det för långt men satt bra i bogarna. Tog normalstorlek, utefter vad han brukar ha. Bästa är nog att testa med lakan under och byta om det inte passar :)
 
Tack för er hjälp!
Skulle också kunna hålla med om att Trinity är rymliga.
Jämfört med Amigos vanliga täcken skulle jag tom kunna säga stora.
Täcket funkar bra med reservationen att jag bytte ut maglappen till en från ett bucas zebratäcke som är en storlek större 😁. Bogen och manken sitter det riktigt bra vid.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Utrustning försökte söka på sidan men hittade inte. Försöker hitta bra täcke till min häst som passar. Han har ganska bred bog och bred hals. Han...
2
Svar
38
· Visningar
8 317
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 526
Senast: Liten
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 241
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp