Trist 2-åring

Marna

Trådstartare
Marnna
 
Sv: Trist 2-åring

Så vad vill du med tråden då? Hoppas att det är din häst du visar.
 
Sv: Trist 2-åring

?

Den är väl inte trist!

Är det månne Wilhelm.......

Mvh / Fia
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Trist 2-åring

Jag satt o tränade på att lägga in foton, gick visst inte så bra, skrev ett långt inlägg som försvann.

Vad jag skrev var i korthet:

har ett sto som ger de vackraste föl o som nu plötsligt nedkommit med en ankunge, nu 2 år gammal. Alla föl efter goda hingstar. En trist uppenbarelse, ingen karisma, fult huvud på gränsen till ramskopf etc men som kompenserar detta med mycket goda gångarter, bra temperament och hanterbarhet, charmar alla som träffar honom men det är inte så många eftersom ingen vill komma o titta på honom när de ser foton.
Hade fina poäng som föl (46 p med beröm för vackert huvud!!).

Hade en sån 2-åring tidigare som såg ut som en kamel, fick 42 p vid kvalitets som 4-åring o exporterades till USA, vacker som en dag blev han.

Fler som har fula 2-åringar, ibland förtvivlar man!
 
Sv: Trist 2-åring

Då förstår vi bättre :D

Han växer nog till sig ska du se. Vad är det för stam på honom?

Mvh / Fia
 
Sv: Trist 2-åring

Tycker din ser riktigt trevlig ut. Vad är det för stam på honom?

Har själv en 2-åring som inte är alltför vacker, halsen har halkat ner och blivit kort, ryggen oändligt lång och dessutom rör hon sig som om hon vore hoppstammad i femtio generationer bakåt. ;) Dessutom växer hon inte på höjden där det verkligen skulle behövas. Trots detta skulle jag inte byta henne mot någon annan 2-åring i världen. Vi får hålla tummarna att sommarens bete gör underverk med våra knöliga unghästar.
 
Sv: Trist 2-åring

well... jag tycker den ser ut som tvååringar gör mest... men det är väl bara jag. Vad anser du är en vacker tvååring? Du har inte kort på några av hennes tidigare föl så vi får ngt att jämföra med?
 
Sv: Trist 2-åring

Man ska helt enkelt låta bli att "titta på" sina unghästar innan 3 års ålder, när de lämnat fölstadiet... :p
Jag har en alldeles bedrövligt ful ettåring just nu. Tänkte sälja honom, men ingen kommer vilja ha honom så som han ser ut nu, så det är ingen idé att annonsera ens :eek:
 
Sv: Trist 2-åring

Min unghästs halvbror såg jag som 2-åring. Han var ingen skön syn, överbyggd långhårig och med ett klumpigt huvud. Vi brukade skämta om att vi måste gömma honom bakom ladan så att ingen skulle se honom. Men han kunde röra sig!! Idag ser han lite bättre ut! Han heter Don Dilo och fick 82% på kvalet till falsterbo i år tillsammans med Stefan Jansson. Så ge inte upp hoppet!
 
Sv: Trist 2-åring

Jag menar att alla unghästar går igenom "fula" perioder, de blir alla mycket snyggare som 3-åringar
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Trist 2-åring

Håller med de andra, 2 åringar är som regel trista som du kallar det. Dessutom kan de ju ena månaden vara bakhöga för att nästa månad vuxit på sig. De rör sig ofta lite skumt eftersom de växer och inte har koll på alla benen ordentligt.

Sitt du bara still i båten och låt den växa i kostymen så skall du se att det ordnar sig. Sen är klart att det kan komma en och annan kamel trots att stoet gett finfina avkommor i övrigt.

Men som Svante Johansson sa "1.30 kan ju vilken kamel som helst kravla sig över!" ;)
 
Sv: Trist 2-åring

Hej alla o tack för alla positiva svar, jag tycker redan han ser lite bättre ut.

Det blev en trevlig tråd ur min synpunkt sett. Jag satt ju som sagt o försökte få in en bild på buke, då skulle man ha en rubrik som jag i all hast hittade på o sen slank det iväg o då var jag ju tvungen att förklara mig.

Om man besinnar sig o tänker efter hur en tonåring ser ut, gänglig, finnig, stora händer, större fötter!!! så begriper man ju att hästar också kan få ha en sån period.

Nu har jag haft sån tur att jag sålt föl o hade glömt hur eländiga o trista 2-åringar kan se ut. Men nu sitter jag still i båten som någon sa och avvaktar bättre tider.

Roligt är det att ha en trevlig o social ungdom som mår bra.

Problemet med bilder kvarstår, hur i h*e får man in en bild direkt på buke - och inte bara hänvisning till photobucket. Jag får väl försöka igen.

Mvh Marna
 
Sv: Trist 2-åring

Jag är högst oteknisk, men efter att ha läst den hänvisade tråden som finns överst i Årets födda föl, så kan jag numera sätta in bilder :bump: .
 
Sv: Trist 2-åring

Kopiera adressen i den nedersta rutan vid bilden, den som börjar med img. Då hamnar bilden så den visas direkt i tråden.

/Ida
 
Sv: Trist 2-åring

Hej igen, alla som är nyfikna kan titta in på min hemsida, där finns stammen. Hästen heter Galant.
 

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 528
Senast: Mirtai
·
Hur är klimatet hos er på eran ridklubb/i eran förening? Säger alla hej till alla? Hjälper man varandra? Har ni stallvärdar och/eller...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Ajda
·
Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
493
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 719
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp