Trist utveckling här på forumet

Status
Stängd för vidare inlägg.

qwertyui

Trådstartare
Vad händer egentligen? Känns som att klimatet här på forumet har blivit riktigt surt under en ledning som inte lyssnar på forumets användare.

Många användare har valt att lämna på grund av modereringen och dramat kring emojisarna, hur fel är inte det?
 
Jag tror att det vore bra om du var lite mer specifik med vad det är du menar om inte ditt inlägg enbart är menat för att skapa dålig stämning. Men om du vill diskutera specifika användare bör du ta det via PM.

Enligt min statistik är antalet inloggade användare ökande, precis som antalet inlägg och antalet totala besökare på sidorna.
Jag beklagar om några har lämnat sidan och hoppas att de återkommer.
 
Jag tror att det vore bra om du var lite mer specifik med vad det är du menar om inte ditt inlägg enbart är menat för att skapa dålig stämning. Men om du vill diskutera specifika användare bör du ta det via PM.

Enligt min statistik är antalet inloggade användare ökande, precis som antalet inlägg och antalet totala besökare på sidorna.
Jag beklagar om några har lämnat sidan och hoppas att de återkommer.
Tror du verkligen en användare skapar en tråd om dålig stämning för att skapa ännu mer dålig stämning? I så fall känns det inte som att du tror så gott om de som gör forumet levande.

Din statistik är bara siffror. Vi är bara siffror för dig och din statistik. Det går liksom att ersätta mig, TS eller vem du än vill med ett nytt nick. Du skulle till och med kunna skapa dem själv :)

Jag tror att TS syftar på modereringen. Många är väldigt trötta på den vid det här laget, speciellt som inga diskussioner får "hetta till" utan att det ska raderas inlägg, varnas personer och bannas personer. Vissa verkar dessutom få röva runt som de vill - medans andra får varning för minsta lilla.

Hoppas du och teamet har en bra eftermiddag i alla fall :up:
 
Jag ser faktiskt inte det här alls? Jag tycker att modereringen funkar fint och att det är rätt skönt att diskussionerna hejdas. Inte när det "hettar till" utan när inläggen blir alltför fula och personliga.
Går det ge något bra exempel på dålig moderering i en tråd utan att peka ut särskilda användare?
 
Tror du verkligen en användare skapar en tråd om dålig stämning för att skapa ännu mer dålig stämning? I så fall känns det inte som att du tror så gott om de som gör forumet levande.

Din statistik är bara siffror. Vi är bara siffror för dig och din statistik. Det går liksom att ersätta mig, TS eller vem du än vill med ett nytt nick. Du skulle till och med kunna skapa dem själv :)

Jag tror att TS syftar på modereringen. Många är väldigt trötta på den vid det här laget, speciellt som inga diskussioner får "hetta till" utan att det ska raderas inlägg, varnas personer och bannas personer. Vissa verkar dessutom få röva runt som de vill - medans andra får varning för minsta lilla.

Hoppas du och teamet har en bra eftermiddag i alla fall :up:
Det är väldigt svårt att förbättra något om man inte vet vad det är som är fel och behöver ändras.

Om ni ser moderering ni tycker är felaktig får ni gärna höra av er direkt till mig så får jag titta närmare på det.

Ofta är det en grupp som tycker att viss moderering är bra medan en annan grupp tycker den är dålig medan det är precis tvärtom om tråden har ett annat ämne. Det är därför betydligt bättre om ni som inte tycker det fungerar bra hör av er via PM om exakt vad det gäller.
 
Jag kan nog tycka att när någon väljer att regga ett nytt konto för att skapa en sån här tråd så kan det säga oss dels att folk här inte vågar säga vad de vill ha sagt under sitt vanliga (oftast anonyma men inarbetade) nick, vilket är ett tecken på att man kan förlora någon slags grupptillhörighet med det man vill ha sagt, och dels - att med det otal trådar här i detta ämne som @Gunnar tidigare låst här, finns det ett uppdämt behov av ytterligare diskussion i ämnet - att trådarna tidigare låsts lite för snabbt.

Jag kan tycka att det är ett jädra ältande, men snäper man diskussionen för tidigt så kommer det dyka upp såna här trådar hela tiden.
 
Men kan det inte räcka med detta nu? Otaliga trådar som dragit samma sak om och om igen. Jag är helt övertygad om att våra kära moderatorer gör så gott de kan. Att vissa enskilda användare har valt att lämna, ja det finns det ju olika anledningar för. Det enda "sura klimat" jag hittat här numera sker under detta forum, om just detta ämne. Då skulle vi ju kanske med all fördel kunna släppa det och gå vidare.
 
Men kan det inte räcka med detta nu? Otaliga trådar som dragit samma sak om och om igen. Jag är helt övertygad om att våra kära moderatorer gör så gott de kan. Att vissa enskilda användare har valt att lämna, ja det finns det ju olika anledningar för. Det enda "sura klimat" jag hittat här numera sker under detta forum, om just detta ämne. Då skulle vi ju kanske med all fördel kunna släppa det och gå vidare.

Instämmer. Har man problem med vissa användare/moddar/vad det nu kan vara så ska man skicks PM till @Gunnar . Då kan man skriva rakt ut vem/vad problemet är/gäller i stället för att skriva om "vissa".

Problemet är kanske att man då måste komma med konkreta exempel, inte bara löst tyckande?
 
Jag tycker stämningen överlag har bättras, ibland behövs vissa förändringar och utvecklingar. Just för bukes del tycker jag en hel del varit positivt. Jämför man hur det var för bara nått år sedan är det en stor skillnad mot hur det är idag. Tycker det är riktigt positivt, är inte intresserad av att diskutera med de som vill skapa drama.
Såg förr många intressanta trådar jag tyckte trådstarten lät intressant, sen när jag gick in och läste hade de spårat ur totalt. Höll mig ifrån att skriva i dom trådarna för att inte själv hamna mitt uppe i alltihopa.
Sånt ser jag inte alls lika ofta längre, visst det kan väl hända men som sagt inte alls så frekvent som det var tidigare.
 
Jag tycker att stämningen är god och att modereringen fungerar bra.
Vi får inte glömma att alla utom Gunnar har modereringen vid sidan om sitt vanliga liv. Jag förstår att många kanske vill ha närmare förklaringar på varför deras inlägg blev borttaget eller så, men jag förstår att risken är att moderatorerna hamnar i onödiga diskussioner om vad som bryter mot forumreglerna (eftersom jag förutsätter att den som fick inlägget borttaget inte tycker att bara "brott mot forumreglerna" räcker som anledning).
Sen om deltagare väljer att inte vara kvar på forumet tycker jag är upp till dem.
 
Jag instämmer med att stämningen har blivit bättre. Tycker det är bra att en moderator bryter när en tråd börjar spåra ur och det går till personangrepp. Lika väl som att de kan vara med och diskutera på en sansad nivå.

Jag läser väldigt mycket här men sällan numera jag skriver inlägg.
 
Som moderator på det mest aktiva forumet tycker jag att sådant här är jättetråkigt att läsa, och även jag blir frustrerad över att det klagas lite svepande i sådana här trådar samtidigt som jag aldrig - alltså aldrig - fått ett enda PM med konstruktiv kritik eller frågor gällande mitt modererande (om vi inte räknar det fåtal användare som ifrågasatt sina varningar under åren, vilket naturligtvis är helt okej).

Jag tror att det är jättelätt att sitta och tycka och tänka en massa om hur forumet bör modereras som “utomstående”, men i verkligheten är saken sällan svartvit och det finns en massa faktorer att ta hänsyn till. Och det är alltid någon som blir upprörd, oavsett hur man gör.

Jag vill också påminna om att vi moderatorer gör det här helt frivilligt och ideellt, vilket naturligtvis är något vi väljer själva, men det kan vara bra att ha i åtanke. Vi är bara människor - människor med begränsat med tid, energi och tålamod precis som ni andra. Det innebär att det inte alltid blir helt perfekt, men vi försöker i alla fall. Och vi gör det för er användares skull. Vi är inte heller överens alltid, men sådant är ju livet.

Jag kanske inte alls borde skriva det här egentligen. Gudarna ska veta att jag suttit på händerna många gånger de senaste månaderna, men nu kände jag att det fick vara nog.
 
Som moderator på det mest aktiva forumet tycker jag att sådant här är jättetråkigt att läsa, och även jag blir frustrerad över att det klagas lite svepande i sådana här trådar samtidigt som jag aldrig - alltså aldrig - fått ett enda PM med konstruktiv kritik eller frågor gällande mitt modererande (om vi inte räknar det fåtal användare som ifrågasatt sina varningar under åren, vilket naturligtvis är helt okej).

Jag tror att det är jättelätt att sitta och tycka och tänka en massa om hur forumet bör modereras som “utomstående”, men i verkligheten är saken sällan svartvit och det finns en massa faktorer att ta hänsyn till. Och det är alltid någon som blir upprörd, oavsett hur man gör.

Jag vill också påminna om att vi moderatorer gör det här helt frivilligt och ideellt, vilket naturligtvis är något vi väljer själva, men det kan vara bra att ha i åtanke. Vi är bara människor - människor med begränsat med tid, energi och tålamod precis som ni andra. Det innebär att det inte alltid blir helt perfekt, men vi försöker i alla fall. Och vi gör det för er användares skull. Vi är inte heller överens alltid, men sådant är ju livet.

Jag kanske inte alls borde skriva det här egentligen. Gudarna ska veta att jag suttit på händerna många gånger de senaste månaderna, men nu kände jag att det fick vara nog.

Fortsätt försöka. De gånger det blir rätt märks inte med de gånger det blir fel så ja,då blir det fel helt enkelt. Det är mänskligt att göra fel men hellre att någon försöker och lyckas halvvägs än någon som inte ens försöker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Takire
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp