Trist utveckling här på forumet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den är det inget fel på.

Att jobba på modereringen är också bra grejer tycker jag.
Om du lyckas bli bannlyst så är det väl den det är mest fel på, inte moderatorerna. Håll dig till reglerna så får du inga varningar, får du inga varningar så blir du inte bannlyst. Precis lika enkelt som att inte få fortkörningsböter. Håll hastigheten så blir det inga problem.
 
Om du lyckas bli bannlyst så är det väl den det är mest fel på, inte moderatorerna. Håll dig till reglerna så får du inga varningar, får du inga varningar så blir du inte bannlyst. Precis lika enkelt som att inte få fortkörningsböter. Håll hastigheten så blir det inga problem.
Vilka regler?
 
Nej, men det kommer förmodligen att ske. Gunnar hotade ju med att nästa gång så kanske...

Hur ska jag ta till mig när jag inte fått någon förklaring alls tidigare?
Jag vill minnas att ditt tidigare nick fick en hel del tålmodiga bra svar som ignorerades
Den är det inget fel på.
Nej vi vet att du tycker det men har du alltid alltid rätt
Nu får du väl snart ge dig
 
Jag tycker att @honungs ironi var fullkomligt uppenbar. Hon uttrycker en åsikt, och uttrycker sedan den motsatta åsikten på ett lite löjligt sätt. Jag tycker inte alls att det är konstigt eller obegripligt. Om man inte läser ordentligt kommer man ju förmodligen inte att förstå. Och har man väldigt specifika problem att förstå väldigt specifika saker, så blir det ju svårt.
Men man måste väl få vara ironisk på ett internetforum?? Och få missupfatta saker?
Jag tycker inte problemet är ironi används i text utan att det blir nån slags prestige i vem som borde förstått vad, helt i onödan..
Jag kan inte se att någon frågat @honong vad hon menade..? Eller ens frågat vad hon menar med att andra säger att buke-medlemmarna är korkade.
Så ja har inte läst ordentligt, jag reagerade på ironin? Tack för den. Jag förstod mycket väl att det handlade om ironi. Däremot så ironiserade @honung över mig och en del till. Att ironiserade över "närvarande" är inte i mina ögon trevligt och då är min erfarenhet att det snarast handlar om pikar förklädd till ironi, de som inte ser det som ligger bakom missar lätt pikarna.
 
Så ja har inte läst ordentligt, jag reagerade på ironin? Tack för den. Jag förstod mycket väl att det handlade om ironi. Däremot så ironiserade @honung över mig och en del till. Att ironiserade över "närvarande" är inte i mina ögon trevligt och då är min erfarenhet att det snarast handlar om pikar förklädd till ironi, de som inte ser det som ligger bakom missar lätt pikarna.

Jag syftade inte på dig. Det var en annan användare som missade ironin, men jag syftade på den efterföljande diskusionen om hur svårt det är med ironi i text, där flera deltog.

Men jag tycker det är intressantare att fundera över vad folk framför (eller försöker framföra) för argument än att leta efter pikar och bakomliggande sociala situationer. Jag tycker det är roligt att diskutera :) Tråkigt med pikar.

Såvitt jag kan se är hela det här grälet, eller vad det är, är mycket mer baserat på att folk tar fel på sak och person än på ironi, eller ens otrevligheter.
 
Ibland kan det verka uppenbart att en ny användare är en gammal permanentbannad som återkommit. Men tänk om vi har fel och permanentbannar någon bara för att den uppvisar vissa likheter med en gammal användare.

Jo det är sant det är ju genom åren rätt många som blivit anklagade för att vara en bannad som bytt nick( med rätta) men här är det ju ett nick som typ skriver att det gamla nicket är permanentbannad. Ett eget erkännande sas. Känns ju lite skumt faktiskt att det nya nicket får vara kvar.
 
Jo, jag har tänkt lite i de banorna, men jag anser att det ändå kan vara en bra markering i vissa fall och jag tror att vissa har valt att hålla sig borta eller ändrat sig så pass mycket att de inte blir varnade och bannade igen vilket i så fall är ett bra resultat.
Mao det är alltså egentligen fullt tillåtet, vid banning eller permanentbanning att skaffa sig ett nytt nick bara man skriver på ett annat sätt?
 
Jo det är sant det är ju genom åren rätt många som blivit anklagade för att vara en bannad som bytt nick( med rätta) men här är det ju ett nick som typ skriver att det gamla nicket är permanentbannad. Ett eget erkännande sas. Känns ju lite skumt faktiskt att det nya nicket får vara kvar.

Jag kan både förstå de som inte fattar hur uppenbara fall där användaren själv erkänner sitt nya nick pga permanent bannad inte blir bannad igen och forumets inställning att "bara" hålla koll.
 
Nej, men omöjligt att bevisa.

Javisst men just här är det en nick som skriver att han egentligen är ett permanentbannat nick, och får han då vara kvar så kan ju alla andra som är bannade/ permanentbannade ( den finns fler i tråden... ;))också erkänna för de får såklart också vara kvar bara de skriver annorlunda.
Det är alltså nicket och skrivsättet som blir bannad inte personen bakom.
 
Javisst men just här är det en nick som skriver att han egentligen är ett permanentbannat nick, och får han då vara kvar så kan ju alla andra som är bannade/ permanentbannade ( den finns fler i tråden... ;))också erkänna för de får såklart också vara kvar bara de skriver annorlunda.
Det är alltså nicket och skrivsättet som blir bannad inte personen bakom.
Ja men det kan jag känna att är helt okej.
 
Ja men det kan jag känna att är helt okej.

Ja omvänt blir väl väldigt konstigt...? Eller? Det är ju sak som bannas, inte person tänker jag. Där sak på ett diskussionsforum motsvarar hur man uttrycker sig när man deltar på forumet. Eller jag har bara alltid trott att det är syftet för moderatorerna att moderera, någon får gärna svara @Gunnar 😅
 
Javisst men just här är det en nick som skriver att han egentligen är ett permanentbannat nick, och får han då vara kvar så kan ju alla andra som är bannade/ permanentbannade ( den finns fler i tråden... ;))också erkänna för de får såklart också vara kvar bara de skriver annorlunda.
Det är alltså nicket och skrivsättet som blir bannad inte personen bakom.
Man får väl se det lite som en livstidsdömd på permission, typ. Går bra så länge hen sköter sig, men hen hålls under uppsikt och det krävs inte mycket till snedsteg för att hen ska ryka igen.

Jag tänker ju att en permanentbanning är ett väldigt tydligt statement. Att bli bannad ett par dagar kan de flesta rycka på axlarna åt och anse att det inte är värt att ändra beteende för att slippa sånt, får man en permanentbanning är det väl rätt tydligt att nåt måste förändras. Klarar man då av att göra det är det väl inte helt fel att få en andra chans? Blir man permanentbannad en andra gång tror jag ju dock inte att återkomsten ses som lika ”okej”, om det är säkert att det är samma person.
 

Alltså mitt huvud sprängs snart. Hur kan du inte fatta? Du fick en otrolig mängd feedback på ditt beteende i trådarna när du skrev under ditt tidigare nick, både från användarna som skrev i trådarna, och från moderatorer som genom inlägg i trådarna försökte styra upp dig. Ta till dig av de synpunkterna kanske?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Takire
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 971
Senast: mars
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp