Tristess i förhållanden?

Sv: Tristess i förhållanden?

Ska man jobba, plugga, ha företag och fixa allt annat med vardagen så har man inte direkt tid att hitta på rena nöjesaktiviteter för att "umgås". Vi umgås i vardagen, med allt vad det innebär. Visst åker vi iväg på fjällturer ibland, hyr en film eller drar iväg en sväng till IKEA (det är som en dagsutflykt här i Norrbotten). Men det är sånt som händer ibland, inte ens varje eller varannan vecka.

Vi gör det vi alltid har gjort, fast nu gör det mesta tillsammans med varandra. Lite som någon annan sa.
 
Sv: Tristess i förhållanden?

kl

Jag har träffat en kille för typ 3 månader sen jag också, nu är ju jag mycket äldre...men jag gör "mina" saker som jag alltid gjort ( jobbar nätter + 6 timmar i stallet, och mina hundar) och han gör sina saker, ( jobbar, tränar, träffar kompisar) ...sen så bara softar vi o mår gôtt när det finns tid över, ibland är vi ute o käkar, finns inte så mycket tid över..han brukar komma på kvällen, sova över o sen åker han till jobbet innan jag går upp .Perfekt för en sån som mig :)
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Får för mig att det är lättare om man bor ihop? Då är man ju hemma?
Men nu är vi hos varandra och det känns som man behöver hitta på saker hela tiden, vilket är svårt...

Nej det behöver man väl inte? När vi bodde isär och var hemma hos varandra (jämt) så kunde han spela dataspel och jag hänga i soffan och läsa en bok.
 
Sv: Tristess i förhållanden?

Vad gör ni ihop med era pojkvänner?
Vi umgås!
Vi har sex.
Vi går på stan och shoppar lite.
Vi går på bio, restaurang, stand up, föreställning, shower, mässor, etc.
Vi umgås med kompisar och gör samma saker som ovan tillsammans med dem.
Vi myser i soffan och tittar på TV.
Vi fixar någonting i hemmet, typ byter gardiner, målar om, städar (!!), planterar om blommorna.
Vi går ut med hundarna, alternativt cyklar med hundarna.
Vi åker på små utflykter, tex åker ut och fiskar, åker till Gekås, åker till min moster, etc.
Vi hälsar på släkt och vänner (typ massor mer än vi egentligen hinner med så annat få stryka på foten).
Vi tränar tillsammans. Spelar tennis, cyklar, etc.
Vi planerar framtiden tillsammans.
Vi lagar mat.
Vi sitter på takterrassen och dricker vin/öl/drinkar/te/kaffe/whatever.
Vi reser en del tillsammans.
Vi pratar mycket!!

Men han kan hänga med till stallet ibland också. Speciellt på sommaren så kan han ta cykeln och hänga med mig ut på en långtur.

Sen är det ju så att vi har egna liv också. Jag är i stallet, han tränar, vi jobbar båda två och jag går dessutom i skolan. Jag har hund som dessutom ska aktiveras och tränas lite. Dessutom måste man ju ta hand om hus och hem, tvätta, diska, städa, etc och sånt brukar vi göra tillsammans.

Sen har vi lite olika projekt. Just nu tar vi en låda/skåp i veckan och rensar ut. Så vi får lite struktur och får bort sånt vi inte använder så vi får mer plats. Man hinner ju inte hur mycket som helst heller. Ibland är det bara skönt att komma hem och lägga sig i soffan, äta hämtmat och inte lyfta ett finger mer än att ställa in disken i diskmaskinen och byta vatten till fåglarna och hundarna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 409
Samhälle Så var det dags för den årliga plågan och ångesten hos våra fyrfota vänner över det helvete som fyrverkerier innebär. Hur förbereder ni...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
5 330
Senast: Sel
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 407
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 075
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp