Trivselfläckar??

P

puckis

Jag har inte haft min häst speciellt länge men nu har han fått sk trivselfläckar. Det känns ju jättebra att han funnit sig till ro i sitt nya stall, det märks verkligen men jag undrar över dessa fläckar. Är det verkligen så att pälsen kan ändras bara för att de mår bra?
 
svår fråga...vissa tror inte det andra tror det. själv har jag en häst som har trivselfläckar och pälsen har ändrats eftersom han inte haft det förut, så han är inte född i din färgen...en annan grej om de trivs är att de får lockig eller vågig svans..
 
Min häst fick trivselfläckar förra våren, när han började gå utan täcke. Då hade han byggt på sig en hel del muskler under vintern och verkade må bra överhuvudtaget.
Sedan bytte jag stall och jag har inte sett fläckarna :cry: (jag trivs bättre i "nya" stallet, bättre hagar, bättre stall osv) Hästen har dock vågig svans så då trivs han ändå!? :idea: :banana:

M.
 
Vad är trivselfläckar för något? har aldrig hört det uttrycket förut..
 
Ja fast hästar behöver juh inte ha trivselfläckar för att trivas, de kan de juh göra ändå så :)
om pållen din inte haft lockig svans sen förut och du tycker det verkar som att han trivs så gör den nog det :banana: :)
 
jag tror att det är trivselfläckar de har.
mina hästar får det och då synns det verkligen att de mår bra. de är glada och spralliga, pälsen är bra och de ser helysiga ut.
 
Vet inte heller vad jag ska tro om trivselfläckar. Fick dock en tankeställare i somras. :smirk:

Min häst har så länge jag kan minnas haft trivselfläckar över hela kroppen. Skickade henne på bete i tre veckor i somras medan jag och min familj reste till Spanien. När vi kom tillbaka och skulle hämta henne såg hon väldigt olycklig ut (syntes i ögonen) och alla trivselfläckar var borta! :confused:

Efter att ha stått hemma och återgått till de normala rutinerna under en vecka kom dessa fläckar tillbaka över kroppen.

Så ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

/Lina
 
Han har alltid haft vågig svans, iaf vad jag kan minnas och iaf under de senaste 2-3 åren. :)

Jo, jag tror att han trivs. Han verkar nöjd och glad både med hästarna och människorna i stallet!

M.
 
Ja, de flesta hästar, enligt min erfarenhet, "äpplar" sig vid god omvårdnad. Sen beror det ju lite på hästens färg också, fuxar har jag aldrig sett få äpplen, medans mörkbruna hästar relativt lätt blir apelkastade. Dpck tycks de kunna komma och gå ganska snabbt. Av döma av hästarna på mitt stall är äpplen resultatet av bra foder och mycket rykt.
 
Vad är trivselfläckar för nått :confused: Min häst är isabell o har börjat få några bruna fläckar på sej det ser ganska komiskt ut ;)
 
Oj då :crazy:
Innan jag läste bildtråden ang trivsel fläckar hade jag ingen aning om vad det var.
Min häst har börjat få massor med sådana bara nu senaste veckan. Jag har svurit lite tyst eftersom jag tycker det är fult :o
Nu kanske jag ska jubla istället! Bytte nämligen stall för en månad sedan och det har märkts på pållan att hon trivs bättre här. :D
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 720
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag undrar hur ni löst betet för när det funnits en häst i flocken som inte kan äta så stora mängder gräs som de andra? Har den fått...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: mily
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 459
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp