I

Idka

Någon som har tips på olika trix man kan träna med sin häst? Såg en jättebra hemsida förut men kan inte hitta den!

Sen vill jag ha tips på olika övningar man kan göra med sin häst för att vänja den med skrämmande saker. Har tränat med presseningar, att gå över och ha på ryggen mm, det har gått jättebra. Men jag har så dålig fantasi på vad mer man kan träna!
 
Zacha är påhittig! :bump:

Hon hade satt fast massa vimplar på en pinne. Typ snitslar om du förstår, fast mycket längre. Så satt hon på ryggen på sin häst och red under den där och fiftade fram och tillbaka med den osv...!
 
Paraply som fälls ut. Flygande plastpåsar. Traktorer och lastbilar som brummar och åker. Gå igenom smala passager. Springande hundar/katter/människor.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 931
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Nepenthe
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 435
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 383
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp