Trix slappna av

Triangel andning och att sätta ett finger horisontellt under näsan, typ som en låtsas mustasch, hjälper mig med djupa andetag.
Jag lyssnar på musik om jag behöver varva ner, antingen piano eller typ Tracy Chapman. Inget svängigt och något jag har lyssnat på 300 miljoner gånger så att jag bara kan flyta med.
 
Triangel andning och att sätta ett finger horisontellt under näsan, typ som en låtsas mustasch, hjälper mig med djupa andetag.
Jag lyssnar på musik om jag behöver varva ner, antingen piano eller typ Tracy Chapman. Inget svängigt och något jag har lyssnat på 300 miljoner gånger så att jag bara kan flyta med.
Äh, citatet kom inte med!
 
@rtf Lärde mig det på en hästclinik för 15 år sedan, fick säkert en bra förklaring för det då, men inget som jag kommer ihåg så här i efterhand. :)
Men ja, funkar otroligt bra!
 
Vara inom 10 meter avstånd från en häst. Supereffektivt för mig och funkar alltid.
När hjärnan är kaos och drar på högvarv hjälper inte film/bada/andas/meditera och allt det som folk säger ska hjälpa. Inte ens träna. Men ställer jag mig nära en häst försvinner allt som magi. :)
 
Triangel andning och att sätta ett finger horisontellt under näsan, typ som en låtsas mustasch, hjälper mig med djupa andetag.
Jag lyssnar på musik om jag behöver varva ner, antingen piano eller typ Tracy Chapman. Inget svängigt och något jag har lyssnat på 300 miljoner gånger så att jag bara kan flyta med.
Vad häftigt, det funkar ju med mustaschfingret! 😍
 
Vara inom 10 meter avstånd från en häst. Supereffektivt för mig och funkar alltid.
När hjärnan är kaos och drar på högvarv hjälper inte film/bada/andas/meditera och allt det som folk säger ska hjälpa. Inte ens träna. Men ställer jag mig nära en häst försvinner allt som magi. :)
Håller med :love:
 
Triangel andning och att sätta ett finger horisontellt under näsan, typ som en låtsas mustasch, hjälper mig med djupa andetag.
Jag lyssnar på musik om jag behöver varva ner, antingen piano eller typ Tracy Chapman. Inget svängigt och något jag har lyssnat på 300 miljoner gånger så att jag bara kan flyta med.
Vad är triangel andning, andas genom en triangel? :confused:
 
Orgasm :o

Tillägg: matlagning, teaterträning, fysisk träning, ridning. Saker som tvingar in en i både fysiskt och mentalt fokus, där jag måste vara här och nu. Jag har mycket lättare att slappna av i aktivitet än i fullständig stillhet.
 
Senast ändrad:
Gå igenom varje kroppsdel, spänna, slappna av. Mentalt tänka att nu är det höger fot, höger ben osv.
Hinner oftast inte klart innan jag har somnat
 

Liknande trådar

Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
237
Kropp & Själ Vad är hemligheten bakom ett riktigt bra skumtäcke i badet? Jag badar ibland som smärtlindring, och ett bra skumtäcke är ju inte bara...
Svar
6
· Visningar
541
Senast: Praefatio
·
Hästvård Hejsan alla Buke Har varit på återbesök idag med min häst där det har konstaterat att han har trasiga fibrer på gaffelbandet!! Nån som...
Svar
2
· Visningar
374
Senast: Idaw83
·
  • Artikel
Hästnyheter Om man har problem med frostfritt vatten i stallet eller hagen är olika hästiga facebookgrupper en riktigt bra inspirationskälla. Där...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp