Trodde att den kastrerade hanen var en tik ?

E

Eliiiin

Idag hände faktiskt en liten obehaglig sak, min tik for ihop med en Kastrerad hane... Både av samma ras... Detta har aldrig hänt innan, tiken går ihop med både tikar & hanar & har aldrig börjat bråkat.
Är det så att hundar har svårt att veta om den kasterade hanen är en tik eller en hane. Testosteronet som hanar annars luktar finns jue inte på en kasterad hane... eller ?

Är lite förvirrad & chockad för den delen....:confused:
 
Sv: Trodde att den kastrerade hanen var en tik ?

de kan ju bli fel ibland men tänk på de att de behöver ju inte ha med kön och sånt att göra. Hundar kan bli "sura" på andra precis som människor och hästar. Kan ju varit ett helt enkelt bråk mellan dem.
 
Sv: Trodde att den kastrerade hanen var en tik ?

Jag har faktiskt hört att andra hundar kan ha svårt att veta om det är en hane eller tik om den andra hunden är kastrerad och då kan det uppstå sådana saker som hände dig.
Därmed inte sagt att det var därför. Hundar sänder ut massor med nanosignaler som människan kanske inte alla gånger uppfattar och man vet ju inte vad hundarna "sa" till varandra innan det inträffade...
 
Sv: Trodde att den kastrerade hanen var en tik ?

Det är väl inte så vanligt att en tik & hane hane ryker ihop ?
Hanarna brukar inte ens vilja bråka me en tik.....

& min tik brukar inte vilja bråka me nån :confused:
 
Sv: Trodde att den kastrerade hanen var en tik ?

Min vovva åkte ihop med en kastrerad hane med:confused: Som jag har hört så KAN det bero på att dom inte känner några lukter från dom.... /C
 

Liknande trådar

Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 957
Senast: lady_vip
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 164
Senast: Linda_A
·
Relationer Kanske någon kan komma med smarta infallsvinklar. Jag har en historia av misshandel (fysiskt och psykiskt) samt sexuella övergrepp i...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
19 975
Senast: Amaranthe
·
H
Övr. Hund Hej allesammans! Tänkte fråga er om någon av er har en erfarenhet inom att kastrera en American akita hane? Min pojkvän är änna lite...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 447
Senast: Tibialis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp