Trodde magen skulle vara bättre

Men det kunde jag glömma...

RS, var här o hämtade tvättkorgen... jag käkar banan och ska ta kaffe o macka sen.

I eftermiddag, när jag fått hem tvätten behöver jag försöka ta mig upp på stan och inventera maghyllorna på apoteket.

Jag ska nog prova o se om tvättblippen till Ekängsgatan 23 kan fungera vid tillfälle också. Det vore ju guld om M programmerat in den. Vi får se om han provar ringa idag igen...

Pappa fyller år, men jag vågar nog inte ta permobilfärd så långt för närvarande utan håller mig i närområdet.
😛
Och det tar ju ett par veckor till innan jag får besked om färdtjänst
 

Kurator ringde och har tydligen halleluja fått tag på AT (förmedlaren som alltid talar om sin egen sjukdom och hur stressigt hen har det, i stället för att försöka hjälpa mig), på arbetsförmedlingen. Det brukar vara en omöjlighet att få tag på hen Tydligen är jag komplett inskriven, så jag inte behöver stå med mössan i hand innanför dörrarna på arbetsförmedlingen på måndag. Och jag kommer tydligen få någon särskild arbetsförmedlare, som ska stötta mig lite extra. De kommer ringa mig...

Det är bara att hålla tummarna då, för att det kommer fungera med pengar och bidrag, så det inte blir massa hål. För jag har inget tält och ingen sovsäck...
😛
 
Senast ändrad:
Minnie förstår inte det här, hon går runt och piper efter Ren Service-människan och tror det är vanligt städ, redan idag... Nu är Minnie på väg till gymracet för fjärde gången.

Jag får se om hon lägger sig ner och pausar nu... för hon ställer om laptopinställningarna, varje gång hon springer förbi... och det är LITE störigt, att släcka tangentbordsbelysningen (fn + space) och stänga ner kodinställningen (krysset uppe i högra hörnet) varje gång....
 
Så, nu kom RS tillbaka och hen blev totalt charmerad av Minnie, som jublade av sällskap. Men hen från RS hade bråttom vidare, då jag bara var "akutbesök".

Jag tog in torkstället från altanen och lyckades torka den så pass ren, att den gick att använda. Så nu är i alla fall det här ordnat.

Nästa punkt på schemat är att hasa upp till apoteket. Jag får se, när jag orkar det. :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag skickat mejl med 12 bilagor till af och akassa igen. Eftersom det tydligen är MITT jobb att se till att de ser att de fått...
Svar
1
· Visningar
342
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 658
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 086
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp