Tröstshoppat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade jag en tid hos tandläkaren, så jag tyckte lite synd om mig som skulle dit så jag tröstshoppade en ridlektion på ridskolan där jag provred för en tid sedan. Att boka en ridlektion kändes också motiverat av att det kommer att dröja ända till torsdag nästa vecka innan jag ska träffa psykologen igen, vilket jag tycker är sjukt drygt. Jag har ju inte gjort annat än väntat hela sommaren och hösten och att vänta två veckor till nästa gång känns inte helt toppen. Att rida är ju ett rätt bra sätt att för en stund smita från ett liv som suger.

Tandläkarbesöket gick bra. Det var bara en undersökning idag för att se vad som behöver göras och så fick jag en uppgift på vad åtgärden kommer att kosta. Det var lyckligtvis "bara" 8400 efter avdrag och sånt. Jag hade räknat med några tusen till. Men proceduren kommer att ta ett par besök och det kommer att ta tid. Första besöket räknar de med tar 1½ timme. Fi f-n. Jag fick i alla fall förtroende för tandläkaren och tandsköterskan, vilket ju känns som en stor fördel. Jag berättade vad jag tycker är otäckt och de förklarade lugnt och pedagogiskt.

Vid bokningen av ridlektionen gick det att välja vilken häst man vill ha. Jag tog den söta, fina ponnyn jag hade förra gången. Han var kul. Det är 4 platser totalt på drop-in-ridningen, vilket jag tycker är rätt lagom. Igår kväll var det bara ytterligare en som hade bokat. Det återstår att se om vi blir fler än 2.

Jag ser verkligen fram emot lektionen i morgon. Tur att jag jobbar så att det funkar att klämma in en ridlektion på lunchen. Och om några veckor när jag ska till tandis igen så finns det väl risk att jag tröstshoppar en till ridlektion :angel:.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 460
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 390
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 042
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Det har varit pissväder ute idag. Så det fanns ingen anledning att göra något ute idag. Men i morse så deklarerade jag. I torsdags när...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp