Trött, men red idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ett pass på banan med den vita ponnyn idag. Han var förhållandevis pigg idag. I alla fall med hans mått mätt.

Jag hade sällskap på ridbanan och blev filmad en stund. Sen har jag suttit och kollat på det efteråt. Jag kan inte påstå att jag blev imponerad och vissa saker kände jag ju redan medans jag red. Det finns förbättringspotential om man säger så.

Nästa gång ska jag tydligen få rida en annan häst. Det blir nog kul.

Det är synd att jag väger som jag gör, för annars hade den lilla ponnyn varit lämplig för mig. Den har gått upp i vikt sedan jag såg henne första gången, men jag är för tung. Min längd är det i alla fall inget fel på. Ur den synvinkeln passar jag bra på ponny. Men det vete fasen hur jag ska bli av med de extra kilona för att kunna rida den ponnyn. Den är rätt pigg och förmodligen kul att jobba med.

Hon som har hästarna har råkat bli med en häst till. Det är en projekthäst som inte är ridbar i dagsläget, men får hon den i ridbart skick så kan den vara lämplig för mig att rida senare.

Jag fick idag veta att hon blivit imponerad av min mockning första gången jag gjorde det där. Hon hade aldrig haft en medryttare som mockade bra, så jag skapade visst en wow-upplevelse. För mig är det en självklarhet att boxen ska vara ren när jag är klar med den.

I morgon ska jag gå en sväng med islandshästen igen. Jag har inte gått med honom sedan i torsdags. Igår skulle jag gjort det men orkade bara inte. Resan till Stockholm tog musten ur mig.
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 071
Senast: Mabuse
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 579
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 108
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp