Trött och seg hund.

S

Sudd

Våran Beardis har blivit lite knepig på sista tiden. Det är en hane på 5 år. Han vill inte gå ut !!
På morron går han ut nedanför bron och kissar för det måste han ju, men sen springer han in igen och lägger sig. Sen får man inte ut honom förrän på eftermiddagen..då blir det en himla fart, då ska det lekas och busas som skjutton. !
Är det dåligt väder kan man ibland inte få ut honom på hela dan, inte för han är riktigt nödig och tvungen att gå ut så får man ut honom. Så fort man säger på förmiddagen att man ska gå ut springer han in i sovrummet och pressar sig in under sängen..(vilket inte är så lätt för en stor beardishane.) Iövrigt äter han bra och ser helt frisk och kry ut..men skumt är det allt..
Help !?!?!?!? :confused:
 
Har du kollat så han inte fått någon fästingsjukdom?
De kan bli knepiga på alla möjliga sätt av det.
Jag hade nog börjat att ringa vet för tid, sedan tagit det därifrån.
 
Jag håller med ovanstående!
Sen hadde jag en tanke till det har inte hänt nått ute så han är rädd helt enkelt :confused:/Hanna
 
nä, jag tror inte han är rädd för någonting...då skulle han ju inte vilja gå ut på eftermiddagen heller..eller ?!?!
Ja, man kanske ska ringa vet. och kolla upp han. Han har inte haft så många fästingar i år..kanske plockat 2-3 stycken på han bara..men man kanske ska kolla upp han i allfall...skumt är det allt, eftersom han blir så himla glad och "vanlig" på eftermiddagen och äter som vanligt..har inte bytt foder heller, och är fin i päls och hull..hmm...knepigt är det allt. ! :confused:
 
"fästingsjukdom" kan visa sig långt efter de fått en fästing. Behöver inte vara en fästing från i år som de blir sjuka av.
 
Då skulle jag nog tro att det är en fästingburen sjukdom i viket fall!Du gör rätt i att höra av dig till vet..
Håller tummarna och hoppas du får reda på vad det är!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 270
Övr. Hund Lite inspirerad av tråden ang brukshundsägare och frågan vad hundarna gör "resten av tiden" blev jag lite nyfiken på hur allas dagar ser...
2
Svar
35
· Visningar
6 016
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp