Trött på alla kissiga ben och täcken

fejko

Trådstartare
Jag har ston och Horseware täcken. Tyvärr pinkar, brunstar stona på svansremmen så det blir alldeles äckligt av kladd på benen, svansremmen. Är det svårt att sätta i en ögla på insidan av täckena så man kan sätta dit bensnören i stället?

Någon som har testat?
 
Sy ett par ringar högre upp och skaffa en plastrem istället, lättare att göra ren och hamnar inte i farozonen lika lätt.
Riskerar dock att täcket kan blåsa upp lättare, men jag hade inte vågat sy på ringar mitt på täcket och råka förstöra det :/
 
Jag har ston och Horseware täcken. Tyvärr pinkar, brunstar stona på svansremmen så det blir alldeles äckligt av kladd på benen, svansremmen. Är det svårt att sätta i en ögla på insidan av täckena så man kan sätta dit bensnören i stället?

Någon som har testat?

Byt svanssnöret mot ett balsnöre. Det fångar inte upp lika mycket äckelpäckel som remmen som följer med täcket, och det kostar inget att byta ut.
 
Jag har ston och Horseware täcken. Tyvärr pinkar, brunstar stona på svansremmen så det blir alldeles äckligt av kladd på benen, svansremmen. Är det svårt att sätta i en ögla på insidan av täckena så man kan sätta dit bensnören i stället?

Någon som har testat?
Det går min sykunniga mamma fixade det med en vanlig symaskin.
 
Det äckliga är att det rinner längs benen. Tycker nog inte hästarna är särskilt trevligt heller.

Jag hade Mark Todd täcken förut, har de slutat säljas? Vad tror ni om det här:

https://www.marktoddrug.co.uk/1/turnout-rugs.html

Vågar man?

Det blir nog att jag försöker sätta i någon ring på insidan av täckena.
 
Jag har sytt dit egna bensnören på mitt amigotäcke - inte svårt alls :-)

Jag har ston och Horseware täcken. Tyvärr pinkar, brunstar stona på svansremmen så det blir alldeles äckligt av kladd på benen, svansremmen. Är det svårt att sätta i en ögla på insidan av täckena så man kan sätta dit bensnören i stället?

Någon som har testat?
 
Undrar om det kan hjälpa om man sätter krympslang runt svansremmen så att den blir inplastad och gör en "flärp" som sticker ner lite på mitten. Då borde det mesta kisset rinna av neråt istället för fastna på remmen eller rinna av på benen. Nu har jag inga större problem med kladdiga ben på mina ston men det kanske är värt att testa :idea:
 
På min fastnar det i svansen - hon är helt enkelt inte så rätt dom svansen :-(.

Undrar om det kan hjälpa om man sätter krympslang runt svansremmen så att den blir inplastad och gör en "flärp" som sticker ner lite på mitten. Då borde det mesta kisset rinna av neråt istället för fastna på remmen eller rinna av på benen. Nu har jag inga större problem med kladdiga ben på mina ston men det kanske är värt att testa :idea:
 

Liknande trådar

Utrustning Har alltid haft Horseware täcken men nu tröttnat på dessa eftersom jag har tre ston som kissar ner svansremmen (och allt annat...
Svar
18
· Visningar
1 136
Senast: Cilva
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 550
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 276
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 111
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp