Trött på alla ridstövlar!

Elena99

Trådstartare
Hej! Är en tjej med långa ben. Alltså passar nästan inga stövlar för att dem är för korta i skaftet. Jag har hittat ett par stövlar som passar mig hittills utan att behöva betala massor för dem. Ett par Ariat Heritage regular tall. Men vintern kommer och jag vill ha ett par fodrade ridstövlar som sitter lika bra och gör sitt ”jobb”.

Så jag var och provade ett par Connel på Hööks. Sköna stövlar och reglerbara i vaden vilket är bra. Problemet är bara att dem är så korta att det ser förjävligt ut på mina ben.

Är det bara jag som är fajantig eller finns det fler som oxå retar sig på att alla stövlar är korta? Vrf tillverkas inte fodrade stövlar i olika höjd på skaftet?

Tack på förhand!
 
Hej! Är en tjej med långa ben. Alltså passar nästan inga stövlar för att dem är för korta i skaftet. Jag har hittat ett par stövlar som passar mig hittills utan att behöva betala massor för dem. Ett par Ariat Heritage regular tall. Men vintern kommer och jag vill ha ett par fodrade ridstövlar som sitter lika bra och gör sitt ”jobb”.

Så jag var och provade ett par Connel på Hööks. Sköna stövlar och reglerbara i vaden vilket är bra. Problemet är bara att dem är så korta att det ser förjävligt ut på mina ben.

Är det bara jag som är fajantig eller finns det fler som oxå retar sig på att alla stövlar är korta? Vrf tillverkas inte fodrade stövlar i olika höjd på skaftet?

Tack på förhand!
Jag har också rätt långa ben men måttbeställer när jag köper. Så det är väl främst en kostnadsfråga.
 
Jag har inte ens speciellt långa ben, men i princip alla standardstorlekar är för korta på mig. Kolla in mountain horse, de har många olika val, till lite billigare pris än måttbeställt
 
Tycker inte man ska behöva måttbeställa. Kan dem göra stövlar med korta skaft så kan dem väl göra likadana fast med högre?
 
Det är inte bara du som är lång som har det problemet. Har man korta ben, så har man samma problem med att hitta stövlar som passar. Det går ju inte att ha för långa stövlar som kort person heller.
Vad har du för mått, det kan ju vara lättare att ge tips på modeller.
 
Finns massa märken som gör stövlar i både regular och tall, bland annat Ariat som du redan provat, de har även fodrade.
 
Hej! Är en tjej med långa ben. Alltså passar nästan inga stövlar för att dem är för korta i skaftet. Jag har hittat ett par stövlar som passar mig hittills utan att behöva betala massor för dem. Ett par Ariat Heritage regular tall. Men vintern kommer och jag vill ha ett par fodrade ridstövlar som sitter lika bra och gör sitt ”jobb”.

Så jag var och provade ett par Connel på Hööks. Sköna stövlar och reglerbara i vaden vilket är bra. Problemet är bara att dem är så korta att det ser förjävligt ut på mina ben.

Är det bara jag som är fajantig eller finns det fler som oxå retar sig på att alla stövlar är korta? Vrf tillverkas inte fodrade stövlar i olika höjd på skaftet?

Tack på förhand!

Tex Parlanti finns i väldigt många mått. Allt handlar väl om hur mkt man är villig att lägga på ett par stövlar. Cavallo kan också beställas till ett ganska bra pris i olika mått.
 
Standardstorlekar passar väl typ ingen. Man kan inte förvänta sig att billiga stövlar ska finnas i alla möjliga varianter för att passa alla ben.
 
Jag har motsatt problem.Varenda en jag provar blir alldeles för långa så kan inte böja benet istället.

Det är ett helskotta att hitta rätt.

Lycka till
 
Petrie har en fin fodrad modell i många storlekar, Petrie Athene Winter Polo.
Cavallo Verano Snow finns i höga skaft. Både dressyr och hoppinriktad varianter.
HKM Dublin Winter ser långa ut på bild, men varierar i längd beroende på vilken måttabell man hittar :confused:
Ariat Bromont är relativt långa, men finns inte i tall.
Sedan gör Amazona Sueca (Celeris) himla fina vinterstövlar, men de är gjorda på beställning så kostar därefter.

Allt beror lite på hur pass långa som du menar är långa :D
 

Liknande trådar

Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
610
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·
Utrustning Jag ska nu köpa ett par nya ridstövlar och eftersom jag ej haft några sen tidigare så är det lite svårt att veta hur dem ska sitta och...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag har letat efter helt syntetiska ridstövlar och har hittat Ariat Ascent Tall (finns bland annat på Hööks). Jag tycker de är enormt...
Svar
0
· Visningar
542
Senast: Gandalf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp