Trött på vintern

Det kanske får bli något sådant! Jag brukar träna mycket och nu har det dalat senaste månaden. En del av mig vill växla upp för jag vet att jag inte kommer få mer energi av att ligga på soffan och äta skumtomtar. En annan del av mig orkar inte mer än så ändå 😅 Nu har jag dock lovat att börja träna med ett gäng grabbar som kör utomhusträning ihop ett par dagar i veckan, med start på torsdag. Får de om det kommer ge mig mer energi eller om jag kommer att klappa ihop helt :laugh:

Bestämma att träna med andra är väldigt bra! Betydligt lättare att dra sig ur om man bara behöver avboka med sig själv :D
 
Det är väl kanske inte en dum idé att kolla dina värden, och se om du har någon brist och se om du isf kan få på recept?

Jag vet faktiskt inte, men jag tycker inte att det är något som tyder på att jag skulle ha en brist. Jag äter bra och jag är ute i dagsljus åtminstone 1,5 h om dagen. Tillskottet som jag testade gjorde ingen skillnad heller. Så jag misstänker att min trötthet just nu inte på något vis är onaturlig, egentligen, utan bara ett resultat av att det är skitmörkt jämt och kallt :p
 
Jag har totalt givit upp jag vet att jag kommer få tillbaka orken i Januari/Februari igen. Så just nu går hästarna på lågvarv fram tills jul och dragit ned tempot på andra saker och lägger den energi jag har på mina studier istället. Och nu när vi har haft distans studier i snart 1 år så har jag tagit en tupplur på eftermiddagarna för orkar inte hålla mig vaken. Blir alltid sån här och som sagt lärt mig att acceptera att jag fungerar så. Ett normalt år utan Corona då hade jag nog bokat en utlandsresa i januri bara för att återfå lite hopp och för att våren ska komma fortare.
 
Hade D-vitamin tillskott och tror jag tog 1-2 tabletter om dagen från oktober till februari.

Jag brukar ta 5-6 st varje dag 🙈 men det är mest för att det är tuggtabletter som är sura och goda så jag äter de som godis 😂 är iaf skitpigg varje dag!
 
Jag tycker oftast vintern är jättejobbig särskilt när det inte är någon snö = mörkt, kallt, grått och fuktigt. Botar det gärna med att åka utomlands på vinter/våren så man har något att se framemot och få ljus och värme. I år går ju inte det, så just nu tillåter jag mig att göra sånt jag vill så jag äter lite för mycket godis, städar för lite, tröstshoppar, unnar mig vardagslyx som ansiktsmasker, målade naglar osv utöver det vanliga dagsljus, bra mat och motion.

Kanske haka på yogautmaningen? Den där dagliga yogan har gjort gott för mitt mående.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag började kaloribanta i slutet av sommaren. Eftersom jag har problem med mat generellt, fick jag tidigt sätta in vitaminer för att...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 029
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 241
Senast: Cocos
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 198
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp