Tröttsamt

Men det är väll inte beskrivet några vanföreställningar? Det låter mer som att TS kompis ligger inom NPG registret och därmed har en tendens att bli ganska intensiv. Med det sagt så är det väldigt varierande hur man fungerar även fast man har samma typ av problem. Det är också skillnad i perioder beroende på hur behandlingen fungerar. På sammavis som somatiska sjukdomar fungerar olika för olika personer och olika beroende på andra omständigheter.

Hon är bipolär och med ADHD + läkemedelsberoende.
 
Rent krasst, ger er relation dig något eller låter du det rulla på pga din konflikträdsla? Om det bara känns som en belastning säger jag kapa rakt av, om inte så acceptera att du kommer att få lov att anpassa dig efter henne och stå ut med drama.

Den enda man kan kontrollera är sig själv.

Du har nog rätt. Jag saknar den personen hon var innan hon blev sjuk, men den personen är hon ju inte just nu.
 
Du har nog rätt. Jag saknar den personen hon var innan hon blev sjuk, men den personen är hon ju inte just nu.
Då har jag en skarp fråga.
Är du kompis med henne, eller med den person hon var?

Du kan inte ändra en annan människa. Om hon är bipolär, läkemedelsberoende och dessutom brottas med ADHD så är det inte enkelt. Orkar du det? I kanske helt fåfäng väntan på att hon ska bli någon annan (den hon var förut)
 
Då har jag en skarp fråga.
Är du kompis med henne, eller med den person hon var?

Du kan inte ändra en annan människa. Om hon är bipolär, läkemedelsberoende och dessutom brottas med ADHD så är det inte enkelt. Orkar du det? I kanske helt fåfäng väntan på att hon ska bli någon annan (den hon var förut)

Där träffade du nog huvudet på spiken. Hon är nog inte en person jag egentligen vill umgås med nu. Bara det att jag suckar då det kommer meddelanden från henne säger ju mig att jag egentligen inte är intresserad.
 
Jag sade upp kontakten med den här personen kring påsk. Hon var på väg på besök igen, och samma rumba med att hon kommer eller kommer inte började. Jag skulle sitta och vänta på henne medan hon kom med de mest fantasifulla förklaringar på varför hon inte kom eftersom hennes värld nu har gått under än en gång.

Jag sade att då får det vara, jag är inte intresserad av hennes drama queen stil, orkar inte med henne, och vill inte umgås mer.

Hon blev helt galet arg, och skickade en massa meddelanden om hur synd det är om henne och hur fel jag gör. Jag svarade inte, varpå hon ringde 38 gånger, till långt in på natten. Jag svarade inte samtalen heller, och blockerade henne till slut både på telefon och messenger.

Varpå hon kom hem til mig, och knackade minst sagt omilt tills jag öppnade, slängde sig om halsen på mig och tvångskramade mig trots mina protester, höll ett långt tal om hur svårt hon har det, och att vi nog fortfarande är vänner. Jag svarade mest jaha och backade undan.

Men jag blir inte av med henne. Jag ser att hon ringer med jänma mellanrum, jag kan se det i telefonloggen trots att hon är blockerad. Nu skickade hon ett argt meddelande på instagram, som jag egentligen aldrig använder men har konto där. Öppnade inte meddelandet men såg de två första raderna som var anklagelser om hur hemsk jag är som blockerat henne.

Vad ska man egentligen göra med en sådan här människa? Polisen kommer inget att göra om jag anmäler, de tar sig inte an fd väninnors tjafs.
 
Jag sade upp kontakten med den här personen kring påsk. Hon var på väg på besök igen, och samma rumba med att hon kommer eller kommer inte började. Jag skulle sitta och vänta på henne medan hon kom med de mest fantasifulla förklaringar på varför hon inte kom eftersom hennes värld nu har gått under än en gång.

Jag sade att då får det vara, jag är inte intresserad av hennes drama queen stil, orkar inte med henne, och vill inte umgås mer.

Hon blev helt galet arg, och skickade en massa meddelanden om hur synd det är om henne och hur fel jag gör. Jag svarade inte, varpå hon ringde 38 gånger, till långt in på natten. Jag svarade inte samtalen heller, och blockerade henne till slut både på telefon och messenger.

Varpå hon kom hem til mig, och knackade minst sagt omilt tills jag öppnade, slängde sig om halsen på mig och tvångskramade mig trots mina protester, höll ett långt tal om hur svårt hon har det, och att vi nog fortfarande är vänner. Jag svarade mest jaha och backade undan.

Men jag blir inte av med henne. Jag ser att hon ringer med jänma mellanrum, jag kan se det i telefonloggen trots att hon är blockerad. Nu skickade hon ett argt meddelande på instagram, som jag egentligen aldrig använder men har konto där. Öppnade inte meddelandet men såg de två första raderna som var anklagelser om hur hemsk jag är som blockerat henne.

Vad ska man egentligen göra med en sådan här människa? Polisen kommer inget att göra om jag anmäler, de tar sig inte an fd väninnors tjafs.

Spar alla bevis på att hon trakasserar sig, informera att om hon inte slutar så kommer du att anmäla henne till polisen och om hon fortsätter så får du helt enkelt anmäla.
 
Jag sade upp kontakten med den här personen kring påsk. Hon var på väg på besök igen, och samma rumba med att hon kommer eller kommer inte började. Jag skulle sitta och vänta på henne medan hon kom med de mest fantasifulla förklaringar på varför hon inte kom eftersom hennes värld nu har gått under än en gång.

Jag sade att då får det vara, jag är inte intresserad av hennes drama queen stil, orkar inte med henne, och vill inte umgås mer.

Hon blev helt galet arg, och skickade en massa meddelanden om hur synd det är om henne och hur fel jag gör. Jag svarade inte, varpå hon ringde 38 gånger, till långt in på natten. Jag svarade inte samtalen heller, och blockerade henne till slut både på telefon och messenger.

Varpå hon kom hem til mig, och knackade minst sagt omilt tills jag öppnade, slängde sig om halsen på mig och tvångskramade mig trots mina protester, höll ett långt tal om hur svårt hon har det, och att vi nog fortfarande är vänner. Jag svarade mest jaha och backade undan.

Men jag blir inte av med henne. Jag ser att hon ringer med jänma mellanrum, jag kan se det i telefonloggen trots att hon är blockerad. Nu skickade hon ett argt meddelande på instagram, som jag egentligen aldrig använder men har konto där. Öppnade inte meddelandet men såg de två första raderna som var anklagelser om hur hemsk jag är som blockerat henne.

Vad ska man egentligen göra med en sådan här människa? Polisen kommer inget att göra om jag anmäler, de tar sig inte an fd väninnors tjafs.

Börja med att säga ifrån. Otvetydigt och utan omskrivningar. Berätta att du inte vill ha någon kontakt, att non inte ska kontakta dig och gör det utan omsvep. Skriftligt.
 
Jag sade upp kontakten med den här personen kring påsk. Hon var på väg på besök igen, och samma rumba med att hon kommer eller kommer inte började. Jag skulle sitta och vänta på henne medan hon kom med de mest fantasifulla förklaringar på varför hon inte kom eftersom hennes värld nu har gått under än en gång.

Jag sade att då får det vara, jag är inte intresserad av hennes drama queen stil, orkar inte med henne, och vill inte umgås mer.

Hon blev helt galet arg, och skickade en massa meddelanden om hur synd det är om henne och hur fel jag gör. Jag svarade inte, varpå hon ringde 38 gånger, till långt in på natten. Jag svarade inte samtalen heller, och blockerade henne till slut både på telefon och messenger.

Varpå hon kom hem til mig, och knackade minst sagt omilt tills jag öppnade, slängde sig om halsen på mig och tvångskramade mig trots mina protester, höll ett långt tal om hur svårt hon har det, och att vi nog fortfarande är vänner. Jag svarade mest jaha och backade undan.

Men jag blir inte av med henne. Jag ser att hon ringer med jänma mellanrum, jag kan se det i telefonloggen trots att hon är blockerad. Nu skickade hon ett argt meddelande på instagram, som jag egentligen aldrig använder men har konto där. Öppnade inte meddelandet men såg de två första raderna som var anklagelser om hur hemsk jag är som blockerat henne.

Vad ska man egentligen göra med en sådan här människa? Polisen kommer inget att göra om jag anmäler, de tar sig inte an fd väninnors tjafs.

Polisen kommer absolut att ta det på allvar, stalking är olagligt. Spara allt hon gör och upplys henne om att du inte vill ha kontakt på något sätt. Lyssnar hon inte på det är det bara att anmäla.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 745
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 418
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 106
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 609
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp