Bukefalos 28 år!

Trojan viruset

3

300hk

Hejsan...

Jag har fått trojan viruset har laddat ner adware men det har inte hjälpt något..Har någon annan en bra idee eller verktyg hur man kan ta bort skitet så skulle jag vara evigt tacksam...
 
Sv: Trojan viruset

Sen när surfar man i windows? :smirk:

Förövrigt: BS. Surfar man på normala hemsidor, bara laddar hem vettiga saker och inte klickar på oefterfrågade bifogade filer i mail klarar man sig utan virusprogram. Även om man använder windows, internet explorer och outlook. Jag har fortfarande inte drabbats av något virus trots att jag kör virusprogramlöst. Inte sambon heller som också kör utan virusprogram. Och båda kör vi windows på våra primära arbetsstationer, även om jag surfar med firefox istället för ie för att jag gillar tabbad browser.

Men virusprogram kan vara en bra säkerhetsgrej ändå, särskilt om man känner sig osäker på vad man pysslar med egentligen, även om det inte är ett felsäkert skydd. Det säkraste skyddet är att tänka på vad man gör, vart man går och vem man blir bjuden på godis av på nätet precis som i "verkliga" livet.
 
Sv: Trojan viruset

inte riktigt sant va? både blaster och sasser spred sig autonomt utan användarens interaktion.jäättteedryyyygt. för övrigt håller jag med neanott på allt utom sista punkten, där jag säger: skaffa firefox samt Thunderbird.
 
Sv: Trojan viruset

Det är INTE bullshit. Det är allmänt känt att en dator med windows som är uppkopplad direkt mot nätet utan virusprogram och brandvägg blir infekterad på ungefär 20 min. I en fin värld där alla är snälla mot varann skulle din metod fungera, men nu finns det folk som skapar virus som klarar sig helt utan mänsklig interaktion. Dessutom: Hur vet du att du inte har några virus om du inte har ett virusprogram?
Att surfa med IE i windows utan brandvägg eller virusprogram tycker jag är som att skippa kondom när man har ett one night stand. Onödigt att riskera smitta...

Baka_kun: Jag håller med om att man definitivt bör byta till Firefox och Thunderbird, men min erfarenhet är att folk ignorerar dylika råd tyvärr.
 
Sv: Trojan viruset

Tja, det är allmänt känt i vissa kretsar, framför allt bland *nix-nördar och andra wannabes.

Ett windows som är duktigt uppdaterat och med bara inbygda windowsbrandväggen som skydd klarar sig rätt bra om det inte är sbs det handlar om (och det hjälper inte ens linux mot). Har som sagt inte haft några virus hittills. Någonsin. Och ja, jag vet, för jag scannar datorn med jämna mellanrum (wei!), förutom att min internetprovider skulle skälla på mig om min dator började spotta ur sig elaka paket... :D

Windows och IE har naturligtvis ett mycket högre tryck på sig när det gäller nya virus och annat skit eftersom det är det vanligaste OS:et och den vanligaste browsern (än så länge). Därför gäller naturligtvis att man måste vara försiktigare och mer säkerhetsmedveten när man använder det för att inte råka ut för skräp. Ett virusprogram är jättebra att ha installerat, i synnerhet om man ser till att det uppdateras duktigt. Men det är inget måste, som vissa vill påskina.
 
Sv: Trojan viruset

Blaster. Behöver jag säga mer?

(och förresten: Man ska inte ha virusprogram, men man ska ändå scanna datorn? Varför inte bara ha ett virusprogram då?)
 
Sv: Trojan viruset

Som sagt, man kan mycket väl ha virusprogram och det är en bra idé. Men man måste inte som påståtts.

Ja, jag hör att ni tjatar om blaster. Det var 2003, och det fanns en patch för det säkerhetshålet redan i Juli samma år (blaster började spridas i Augusti)...
 
Sv: Trojan viruset

Tack för alla eran råd,men jag hann aldrig så långt..datorn ville inte hänga med mer. Jag kan starta datorn och hamna till det läget man kan logga in på vilket namn man vill...Men jo fort jag väljer ett så kommer det upp en blå txt bara 1sec så man inte hinner att läsa vad som är fel och datorn startas om direkt..så håller den på..Så fler råd?
 
Sv: Trojan viruset

Japp förstod detta så en kompis hämtar den på måndag,tur att man har två datorer...:banana:
 
Sv: Trojan viruset

Det bästa, som vi, jag och pappa gjorde, var att spara över alla mina bilder och sånt på en lös hårdisk ( back up grej ) och sen tömde hela datan på alla program och allting. Sen bara instalerade vi in alla program som jag vill ha. Så nu är min data 100% virusfri [ åtminstonde ett par dar ]

Fick också det där trojanviruset förut, men som sagt nu är det borta.:banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 571
Senast: Hazel
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 325
Senast: Oknytt
·
Mat Vad finns det för hjälp att få som vuxen/medelålders med selektiv ätstörning. Har varit inne på 1177 där selektiv ätstörning tas upp...
2
Svar
23
· Visningar
3 044
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 179
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Fästingmedel
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp