trolla bort volanger?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har hittat en så himla snygg klänning, som följer kroppsformen.
Eftersom jag är aningen för mycket vadderad runt magen, så blir det en "grop" efter resåren när jag sätter på mig trosor. Eller, rent ut sagt, det skapas två bilringar av en mage.
Jag är mycket väl medveten om att det krävs helt andra doningar för att bli av med själva magen :p, men jag funderar på ifall det finns något utjämnande klädesplagg som liksom trollar bort bilringsbildningen, så att det i alla fall är "jämnt" under klänningen? Dvs så att man inte ser ut som en svart michelingubbe när klänningen är på...
Ingen korsett, som snör ihop, utan alltså bara som jämnar ut underlaget, typ.

??
 
Sv: trolla bort volanger?

En gördel torde vara det klädesplagg som du efterfrågar! :) sök på valfri postorderfirma och du skall finna svar! ;)
 
Sv: trolla bort volanger?

tack!

jag har googlat mig runt en stund nu och ja, det är något sånt jag vill ha - ska bara hitta någon som har gördlar i min storlek också... :crazy:
 
Sv: trolla bort volanger?

Lindex och liknande har underklänningar (och även linnen o dyl) som är till för att forma kroppen lite. Jag har en sån klänning, tycker den funkar super för att trolla bort fula in- och utbuktningar av trosor och strumpbyxor.
 
Sv: trolla bort volanger?

Det finns ju extra höga trosor som går ända upp till under brösten. Tror Lindex har såna modeller, säkert andra ställen också.
 
Sv: trolla bort volanger?

tack!

jag har googlat mig runt en stund nu och ja, det är något sånt jag vill ha - ska bara hitta någon som har gördlar i min storlek också... :crazy:

Vilken sorts gördel menar du? En trosgördel som slutar i midjan skapar ju valkar övertill iallafall, så att säga.

En formande body skull jag mer satsa på :) Daxon är ett superbra märke, finns hos Ellos och lite varstans, googla.

Miss Mary har också bra bodys/korseletter. Vilken storlek är det du tror är svår att hitta? De jag har sett har stort utbud på storlekar.

Klingel har också väldigt bra utbud, rejäla saker i stora storlekar. En sån här t ex: http://www.klingel.se/produkt/formande-body-433639.html?_group=7505764
 
Sv: trolla bort volanger?

Jag såg i förbifarten idag när jag kollade Ellos rea att de hade formande underklänningar.
 
Sv: trolla bort volanger?

....eller nada trosor :)
inte aktuellt, av flera orsaker.
sömlösa trosor som är tillräckligt stora så blir det inget fläskveck :)
du menar att det finns trosor som sitter kvar uppe utan att ha någon resår upptill??
Lindex och liknande har underklänningar (och även linnen o dyl) som är till för att forma kroppen lite. Jag har en sån klänning, tycker den funkar super för att trolla bort fula in- och utbuktningar av trosor och strumpbyxor.
Hur mycket hull har du som det kan skära in i då?

Formande klänning känns inte som det jag söker.
Det finns ju extra höga trosor som går ända upp till under brösten. Tror Lindex har såna modeller, säkert andra ställen också.
Det är typ såna jag har kollat på
Vilken sorts gördel menar du? En trosgördel som slutar i midjan skapar ju valkar övertill iallafall, så att säga.

En formande body skull jag mer satsa på :) Daxon är ett superbra märke, finns hos Ellos och lite varstans, googla.

Miss Mary har också bra bodys/korseletter. Vilken storlek är det du tror är svår att hitta? De jag har sett har stort utbud på storlekar.

Klingel har också väldigt bra utbud, rejäla saker i stora storlekar. En sån här t ex: http://www.klingel.se/produkt/formande-body-433639.html?_group=7505764
angående vilken sort - se inlägget ovanför.
Formande body känns sådär, jag vill inte ha fler remmar över mina redan värkande axlar...

Varken miss mary eller klingel dök upp på de första sidorna när jag googlade, ska kolla där också.
Men Ulla Popken, som påstår sig ha stora storlekar, hade inget sånt i min storlek - inte ens i närheten. :arghh:
 
Sv: trolla bort volanger?

det räcker inte långt när man har enormt mycket sladdrig överskottshud efter graviditeterna (utfyllt med diverse fyllning orsakat både av mat och kortison)... :crazy: Du är gissningsvis inte ens i närheten av min hydda.

(jag ser ut som den dansande flodisen här intill...)
 
Senast ändrad:
Sv: trolla bort volanger?

Jag har köpt ett linne som håller in och lyfter upp lite här och var, det är riktigt bra. Trosor och gördlar har jag gett upp för resåren i midjan brukar bara rulla ner när man sätter sig. Googla på figurformande överdelar så hittar du säkert nåt bra.
 
Sv: trolla bort volanger?

Mindre trosor då? Jag tänker typ string eller liknande i spets, de brukar ju kunna ha jämförelsevis breda och mjuka "kanter".
 
Sv: trolla bort volanger?

Det där problemet är inte helt lättlöst. Jag har absolut inte mycket över som kan korva sig, men det där är blir ju irriterande. En av de föreslagna underklänningarna räcker INTE för att täcka över den där förargliga trosranden som krovar sig.

Jag hade nog satsat på en kraftigare modell av korsett, däremot är jag inte rätt person att råda om märken och inköpsställen.
 
Sv: trolla bort volanger?

du menar att det finns trosor som sitter kvar uppe utan att ha någon resår upptill??

YEPP! Eller ja de har ju liksom inbyggd väldigt lätt resår, hela trosorna har ju det liksom så man slipper att det skär in och ser fult ut.

Jag har också överskottsfläsk och de är vad jag hittat de bästa att slippa få såna osmickrande kanter iaf.

Typ såna här är perfekta :)

ctn442_435_3984_0_0__silhouette-21223-895-v.jpg
 
Sv: trolla bort volanger?

Jag köpte trosor med lite "hålla ihop" effekt som gick upp till bhn ungefär till min examens"bal". Det fanns en silikonkant längst upp som höll dem på plats uppe precis hela kvällen inkl dans. Gjorde sitt jobb men två problem fanns. 1. silikonkanten gjorde ont mot slutet av kvällen, den hade skavt. 2. det var rejält jobbigt att gå på toa och korva av sig dem sen på sig dem igen. :p
 
Sv: trolla bort volanger?

YEPP! Eller ja de har ju liksom inbyggd väldigt lätt resår, hela trosorna har ju det liksom så man slipper att det skär in och ser fult ut.

Jag har också överskottsfläsk och de är vad jag hittat de bästa att slippa få såna osmickrande kanter iaf.

Typ såna här är perfekta :)

ctn442_435_3984_0_0__silhouette-21223-895-v.jpg

Jag har testat en sådan variant för väldigt många år sedan och det som hände var att trosan åkte ner under volangerna. Oskönt.

Tror att de är bättre på överhull än på överskottshud?
 
Sv: trolla bort volanger?

Jag har samma erfarenhet som du. Efter graviditet har jag verkligen som en ring runt höfterna och det som funkar bäst för mig är maxitrosor som täcker hela magen, upp till naveln. Eftersom jag har en naturlig valk där (jag har en midja under allt fläsk ;)) så blir det inget mer än så liksom.

TS - hur stor är stor? Jag tror att det lönar sig för dig att besöka en bra underklädesbutik!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp