tror att jag dödat mina växter

Status
Stängd för vidare inlägg.

escodobe

Trådstartare
Kan det finnas hopp för vissnad vinranka och Klematis?
Jag har en inglasad balkong och det har varit svårt att få till vettig vattning denna sommaren då vädret varierat. Den har antingen blivit dränkta.Jag upptäckte för två veckor sedan att de helt oväntat såg helt uttorkade ut och öste på vatten. Sen ville krukorna inte torka upp. Under semestern har blomvakten nog reagerat likadant (hen kom dit efter en vecka) tittat på de skrumpna bladen och öst på vatten.

Nu ser balkongen mycket deprimerande ut, med stora växter med torra blad. Är det värt att köpa något nytt nu i augusti ? Ska jag bara kasta ut de gamla eller kan det finnas hopp? Går dom att klippa ned så jag slipper se eländet i så fall?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Kan det finnas hopp för vissnad vinranka och Klematis? Jag har en inglasad balkong och det har varit svårt att få till vettig vattning...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 348
Senast: Luleå
·
Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp